تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۵۴۳۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطع بیمه 420 کارگرنما در دزفول
بیمه 420 کارگر نما در شهرستان دزفول پس از شناسائی قطع شد
کورش نوروزی رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی دزفول گفت: بیمه 420 کارگر نما در این شهرستان پس از شناسائی قطع شد.

وی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:ادارات دزفول در سال جاری یک هزار و 219 فرصت شغلی را متعهد شده بودند که با اقدامات انجام شده تااول مهرماه حدود 730 فرصت شغلی ایجاد شده است .

وی افزود:انجمن صنفی کارگران و استادکاران شهرستان دزفول از سال 88 تا 95 حدود دو هزار و 960 کارگر را بیمه کرده اند که با پیگیری های انجام شده جهت حمایت از کارگران در ماههای اخیر، در مدت 45 روز 877 نفر کارگر بیمه شدند که اقدامی مهم در جهت کمک به قشر کارگر بود.

در ادامه لقمان داودی مدیر صندوق کارآفرینی امید دزفول گفت: خیرین دزفول می توانند با حمایت مالی از طرحهای اشغالزا ،مشکل اشتغال را در این شهرستان حل کنند.

او افزود:دغدغه صندوق کارآفرینی امید ایجاد اشتغال برای جوانان است ولی روزانه با مراجعه جوانان جویای کار زیادی مواجه هستیم که اعتبارات این صندوق جوابگوی این تعداد نیست .

وی گفت:برای ایجاد کسب و کار در کمترین زمان ممکن باید منابع مالی تامین شود لذا باید کمیته ای برای تامین منابع در دزفول تشکیل شود و همانطور که مشکل ساخت مدرسه در دزفول با حضور گسترده خیرین حل شد مشکل اشتغال نیز می تواند با حضور خیرین حل شود.

داودی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ خیرین اشتغالزا در جامعه گفت:ارائه تسهیلات باید اولویت بندی شود و طبق بررسی نیاز جامعه شغل مورد نظر برای سلیقه مربوط فراهم شود تا شاهد اشتغال پایدار در جامعه باشیم.

حبیب اله آصفی فرماندار ویژه دزفول نیز گفت:خیرین دزفول در امر مدرسه سازی،سلامت،امنیت و دیگر بخش ها ورود کردند و حضور فعالی داشته اند .

وی افزود:می توان از وجود خیرین دزفول در عرصه اشتغالزایی نیز استفاده کرد تا مشکل اشتغال در این شهرستان رفع شود .

عبدالمحمد جرجانی مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز گفت:جلب اعتماد خیرین برای ایجاد اشتغال کاری دشوار است زیرا مردم باید بدانند کجا وبا چه هدفی سرمایه گذاری می کنند.

کارشناس بازرگانی داخلی صنعت،معدن و تجارت دزفول نیز گفت:حدود 60 واحد صنعتی آماده ثبت در دزفول داریم که هنوز در سامانه ثبت نشده اند ضمن اینکه در حال حاضر 50 واحد صنعتی در قسمت بازرگانی و یک واحد معدنی با اشتغالزایی برای 15 نفر در دزفول راه اندازی شده اند که هنوز در سامانه ثبت نشده اند.

علیرضا نوحه گرزاده افزود:تعهد اداره صنعت ،معدن و تجارت دزفول در سال جاری ایجاد اشتغال برای 550 نفر بوده که تاکنون اشتغال 305 نفر محقق شده و 110 نفر نیز آماده ثبت در سامانه هستند.

وی اضافه کرد:با توجه به اینکه در ماههای گذشته خدمات گاز،برق و آب برخی واحدهای صنعتی در دزفول به علت بدهی قطع شده رایزنی های بسیاری در این خصوص انجام شد و مقرر شد بدون هماهنگی با صنعت ومعدن هیچ واحد صنعتی با مشکل قطع برق ،آب و یا گاز مواجه نشود زیرا قطع خدمات واحدهای صنعتی خسارتهای جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

رئیس بانک ملی دزفول نیز گفت:از ابتدای امسال تاکنون 62 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده که باعث اشتغالزایی آنها شده است و در حال حاضر نیز 70 پرونده دیگر در دست تکمیل شدن است .

منصور توفیقی افزود:بانک ملی مشکلی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان ندارد ولی برخی مشتریان بانکی پس از اخذ وام هیچ اقدامی برای بازپرداخت اقساط نمی کنند و هنگامی که اقساط انباشته شد دیگر توانایی پرداخت ندارند.

وی گفت: در حال حاضر وام مسکن روستایی به روستائیان دزفول پرداخت شده که مبلغ قسط آن نیز ناچیز است ولی وام گیرنده ها اقساط خود را پرداخت نمی کنند بطوری که تا کنون 200 میلیارد ریال مطالبات معوق در بانک ملی از طریق وام مسکن روستایی باقی مانده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار