تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۵۴۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح ملکوت با هدف ترویج آموزه های دینی اجرا می شود
جامعه نیازمند ترویج آموزه های دینی است لذا طرح ملی ملکوت در این راستا با هدف ترویج هرچه بیشتر آموزه های دینی و معرفتی در شهرستان اندیمشک اجرا می گردد
دبیر جشنواره ملی ملکوت گفت:جامعه نیازمند ترویج آموزه های دینی است لذا طرح ملی ملکوت در این راستا با هدف ترویج هرچه بیشتر آموزه های دینی و معرفتی در شهرستان اندیمشک اجرا می گردد.

ابوالفضل خراسانی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه اندیمشک افزود:یکی از رویکردهای اصلی طرح ملی ملکوت، ترویج منظومه معرفتی دین بر اساس نظرات آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید و مفسر بزرگ قرآن کریم است.

وی اظهار کرد:گام نخست این جشنواره در شهرستان اندیمشک تشکیل رشته تخصصی تفسیر قرآن در شهرستان اندیمشک است که پیگیر راه اندازی آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد:برگزاری دوره های آموزشی ، مسابقات و همایش هایی نیز در دل این طرح بزرگ فرهنگی تعریف شده و اجرایی می گردد.

خراسانی گفت:برنامه کامل این جشنواره تدوین شده و با مشارکت دستگاههای اجرایی ، دانشگاهها و نهاد های فرهنگی شهرستان اندیمشک در آینده نزدیک انجام می گیرد.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم با اشاره به اهمیت فرهنگ قرآن در جامعه اسلامی گفت:مانوس بودن با قرآن و کلام الهی عامل موفقیت مردم در جامعه اسلامی است.

پیمان جهانگیری افزود:یکی از مهمترین راههای مبارزه با معضلات اجتماعی ، ترویج معنویت و ارزش های دینی با تکیه بر گنجینه معنوی کلام الهی در سطح جامعه است.

وی بیان کرد:اجرا برنامه های فرهنگی شاخص با تلاش متولیان فرهنگی و ادارات مربوطه در اندیمشک اولویت مهمی است که می توان آثار منفی بسیاری از برنامه های دشمنان از جمله شبکه های اجتماعی را کمتر کند.

وی افزود:دستگاههای اجرایی شهرستان برای اجرای برنامه ملی ملکوت آماده همکاری کامل است و برای ترویج فرهنگ قرآن و برنامه های مذهبی و معنوی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد.

امام جمعه اندیمشک هم فاصله گرفتن از قرآن را موجب ایجاد مشکلات زیاد در سطح جامعه اسلامی دانست و گفت:باید برای بخش های قرآنی در جامعه بیش از همیشه وقت و انرژی گذاشته و هزینه های بیشتری صرف کرد.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری گفت:انجام کارهای قرآنی و تفسیر قرآن کریم با بهره گیری از ظرفیت مراجع عظام و حوزه های علمیه در سطح کشور ضروری است.

وی بیان کرد:شخصیت جوانان ما نیازمند خوراک فرهنگی آمیخته به قرآن است و برای معرفی سبک زندگی سالم و پایدار باید ارتباط جوانان با قرآن را محکم تر کرد.

وی خاطرنشان کرد:در حالیکه بسیاری از دشمنان اسلام و گروههای تکفیری درتلاش برای معرفی چهره ای نادرست از اسلام و مسلمین هستند باید با ترویج فرهنگ قرآن و عمق مفاهیم آن ، توطئه های آنها را خنثی کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار