تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
مدارس عشایری خوزستان فاقد شاخص‌های عشایری هستند
بسیاری از مدارس خوزستان که سال‌ها تحت پوشش آموزش و پرورش عشایر بودند در واقع مدارس ثابت فاقد شاخص‌های عشایری هستند
مدیرکل آموزش و پرورس خوزستان گفت: بسیاری از مدارس خوزستان که سال‌ها تحت پوشش آموزش و پرورش عشایر بودند در واقع مدارس ثابت فاقد شاخص‌های عشایری هستند.

محمد تقی‌زاده امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، گفت: از اقدامات بسیار خوب طی چند روز در آموزش و پرورش مسئله جذب بیش از 2 هزار نفر نیروی حق‌التدریس بود که کمک خوبی در زمینه اشتغال و رفع کمبود نیروی انسانی در این سازمان است.

وی با بیان این‌که در حال پیگیری برای افزایش تعداد جذبی‌های حق‌التدریس آموزش و پرورش هستیم، ادامه داد: پیگیر هستیم که با دریافت مجوز از وزارت آموزش و پرورش این آمار به 3 هزار نفر برسد تا به طور کلی کمبود در آموزش و پرورش رفع شود.

مدیرکل آموزش و پرورس خوزستان با اشاره به مسئله انتقال برخی از مدارس عشایری به مدارس آموزش و پرورش عادی، خاطرنشان کرد: بسیاری از مدارس خوزستان که سال‌ها تحت پوشش آموزش و پرورش عشایر بودند در واقع مدارس ثابت فاقد شاخص‌های عشایری هستند، تلاش این اداره در جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به دانش آموزان عشایری، با قرار گرفتن آنها جزو مدارس عادی است.

تقی‌زاده با اشاره به این‌که دانش آموزان و معلمان مدارس عشایری از هیچگونه امتیازاتی در قیاس با بخش عادی بهره نمی‌برند، بیان کرد: در همین راستا با واگذاری مدارس عشایری به ادارات و ناحیه‌ها به دنبال ارتقای فضا، تجهیزات و امکانات آموزشی آنها هستیم.

وی به درخواست‌های معلمان عشایری جهت ورود به آموزش و پرورش عادی استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: به دنبال انجام این واگذاری هستیم تا علاوه بر برآورده شدن خواسته‌های این معلمان، نیروهای حق‌التدریس نیز جایگزین شوند؛ مدارس عشایری نباید از امکانات شهری محروم شوند .

مدیرکل آموزش و پرورس خوزستان گفت: برخی از این مدارس باتوجه به همجواری با شهر و ادارات آموزش و پرورش ویژگی‌های یک مدرسه عشایری را از دست داده و ما می‌توانیم امکانات بهتری برای آنها از لحاظ نیروی آموزشی ایجاد کرد.

تقی‌زاده با اشاره به مدارس استثنایی و حاکم شدن عدالت آموزشی در این مدارس به عنوان دیگر برنامه آموزش و پرورش خوزستان، عنوان کرد: برخی از دانش آموزان این مدارس از استعدادهای درسی خاص برخوردار و از چهره‌های دانش آموزی موفق که باید در جهت احقاق حقوق آنها تلاش کرد.

وی افزود: برخی از دانش‌آموزان مدارس استثنایی همزمان با اجرای طرح آموزش تلفیقی توانسته‌اند در کنار دانش آموزان عادی در کلاس‌های درس تحصیل و مهارت‌های زندگی اجتماعی را در جمع این افراد یاد بگیرند.

 از مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان واگذاری 60 مدرسه عشایری به آموزش و پرورش ادارات و نواحی استان خوزستان است.

همچنین مشخص شد که برای رفاه بیشتر دانش آموزان استثنایی از سوی استانداری تمهیداتی اندیشیده شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار