تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۵۴۳۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین در قزوین مطرح کرد:
پیش‌بینی حضور ۳ میلیون زائر ایرانی در پیاده‌روی عظیم اربعین‌حسینی
براساس آمارها امسال حضور بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی در پیاده‌روی اربعین پیش‌بینی می‌شود که باید امکانات مورد نیاز با تعامل دستگاه‌های اجرایی مربوط فراهم شود
رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین گفت: براساس آمارها امسال حضور بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی در پیاده‌روی اربعین پیش‌بینی می‌شود که باید امکانات مورد نیاز با تعامل دستگاه‌های اجرایی مربوط فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی ظهر امروز در ستاد اربعین استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: از پیاده‌روی اربعین می‌‌توان به عنوان کاری فرهنگی نام برد که با عشق به امام حسین(ع) و یاران باوفایش عجین شده است.

وی بیان کرد: براساس آمارها امسال حضور بیش از 3 میلیون زائر ایرانی در پیاده‌روی اربعین پیش‌بینی می‌شود که باید امکانات مورد نیاز با تعامل دستگاه‌های اجرایی مربوط فراهم شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: متاسفانه سال گذشته 10 درصد از زائران ایرانی به صورت غیرقانونی وارد خاک عراق شدند که امسال باید اتخاذ تصمیمات لازم برای جلوگیری از این اقدامات و صدور روادید برای تمام زائران مدنظر قرار گیرد.

احمدی افزود: سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار ایرانی در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که در راستای ارائه خدمات مطلوب ستاد ویژه اربعین تشکیل شده و برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مراسم اربعین باشکوه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اخذ روادید عنوان کرد: اخذ روادید توسط زائران امری ضروری بوده و ایرانیان نباید بدون مجوز وارد خاک عراق شوند چراکه مقامات ارشد کشور در برخورد با واردشدگان غیرقانونی به کشور 6 ماه تا یک سال حبس مجازات اعلام کرده‌اند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: تکریم ملت عراق و احترام به مرجعیت شیعه، احترام به فرهنگ، آداب و رسوم و سنتهای مردم این کشور باید از سوی زائران به دقت مورد توجه قرار گیرد و بدانیم که میهمان عراقی‌ها هستیم و رعایت ضوابط کشور میزبان ضروری است.

احمدی تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته امسال بیش از 1600 خبرنگار و عکاس پیاده‌روی عظیم اربعین را پوشش خبری و تصویری می‌دهند تا عشق و ارادت به امام حسین(ع) در رسانه‌های داخلی و خارجی نمایان شود.

وی از پیش‌بینی توزیع بیش از 6 میلیون پرس غذای گرم در بین زائران خبر داد و گفت: مشارکت‌های مردمی در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین موثر است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار