تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۵۴۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمد و شد؛ چالش عمده‎ی دانش آموزان عشایری
از مشکلات عمده ما در حوزه دانش آموزان عشایر خوزستان مساله تردد و آمد و شد دانش آموزان است چرا که برخی دانش آموزان به خاطر نداشتن این هزینه از تحصیل باز می‌مانند
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: از مشکلات عمده ما در حوزه دانش آموزان عشایر خوزستان مساله تردد و آمد و شد دانش آموزان است چرا که برخی دانش آموزان به خاطر نداشتن این هزینه از تحصیل باز می‌مانند.

حمید قنبری چهارشنبه مشکل عمده دانش آموزان عشایر را مساله آمد و شد دانست و افزود:در دوره ابتدایی مشکلی چندانی وجود ندارد اما در دوره متوسطه اول و دوم که دانش آموزان ناچارند به مراکز شبانه روزی یا روستای مرکزی مراجعه کنند به خاطر طولانی بودن مسیر با مشکل روبه رو هستند.

وی گفت: دور بودن مسیر خانه تا مدرسه برای دانش آموزان به ویژه دختران سخت و طاقت فرسا است و خانواده‌های آنها به خاطر مشکلات معیشتی توان پرداخت هزینه رفت و آمد فرزندان خود را ندارند.

2 میلیون ریال مشکل آمد و شد دانش آموزان عشایر را حل می کند

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان اظهار کرد: اگر مبلغ اعتبار آمد و شد دانش آموزان عشایری که سالانه 700 میلیون ریال است به 2 میلیارد ریال افزایش پیدا کند به طور مشکلاتمان در حوزه آمد و شد این دانش آموزان حل خواهد شد.

وی با اشاره به دانش آموزان عشایری بازمانده از تحصیل گفت: با پیگیری مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و جستجوی خانه به خانه 150 دانش آموز عشایری امسال که کودک کار بودند یا مشکلات خاص داشتند جذب شدند و برای این منظور 20 مدرسه جدید راه اندازی شد.

قنبری درباره کمبود معلم در مدارس عشایر اظهار کرد: در دوره ابتدایی 250 نفر و در دوره های متوسطه اول و دوم 100 نفر کمبود نیروی انسانی در بخش های مختلف داشتیم که با رویکرد تازه جذب نیروهای حق التدریسی، بخش عمده ای از کسری ما مرتفع شد.

وی بیان کرد: در چند روز آینده مشکل بخش عمده‌ای از نیروها که به خاطر کمبود نیرو، در قالب اضافه کار یا نوبت دوم مشغول به کار بودند حل می‌شود.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه در مناطق 14 گانه عشایری 625 مدرسه عشایری در قالب یک هزار و 150 کلاس درس تشکیل شده اظهار کرد: پر جمعیت ترین منطقه عشایری خوزستان در اندیکا است که حدود چهار هزار دانش آموز عشایری دارد و تا مرز چهارمحال بختیاری نیز دانش آموزان پراکنده هستند؛ کم جمعیت ترین جمعیت دانش آموزان عشایری نیز در منطقه الوار گرمسیری اندیمشک است.

وی گفت: 15 مرکز شبانه روزی دانش آموزی عشایر در خوزستان فعال است که بیش از هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

در استان خوزستان 14 هزار دانش آموز عشایری مشغول به تحصیل هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار