تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۵۴۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده آبادان تاکید کرد:
لزوم توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان
توجه به شرکت های دانش بنیان و حمایت همه جانبه از آن‌ها خواست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به شرکت های دانش بنیان و حمایت همه جانبه از آن‌ها خواست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

عامر کعبی با اشاره به نشست هم‌اندیشی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر نقش پژوهش‌های دانشگاهی در استراتژی اقتصاد مقاومتی تاکید و اظهار کرد: ارتباط نزدیک و مکمل بین دانشگاه و شرکت‌های تولیدی صنعتی، برآیند دسترسی بهتر و سریع تر به مقوله اقتصاد مقاومتی به عنوان خط مسیر توسعه واقعی و فراگیر کشور است.
 
وی افزود: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت همه‌جانبه و تجاری‌سازی کالاهای این‌گونه شرکت‌ها، خواست و مطالبه نمایندگان در خانه ملت است.

کعبی با اشاره بر لزوم تجمیع دانشگاه صنعت نفت آبادان در محل اصلی خود، اظهار داشت: دانشکده صنعت نفت در سال 1318 با هدف تامین نیروی انسانی متخصص در نفت، گاز، پتروشیمی و تزریق آن به بدنه صنعت نفت تاسیس شده است. این دانشگاه هم اکنون در رتبه هفتم بین دانشگاه های دنیا قرار دارد و از افتخارات و برندهای آبادان است.

وی بر لزوم حمایت های قاطع از دانشگاه صنعت نفت آبادان تاکید کرد و ادامه داد: این دانشگاه از جمله قدیمی ترین مراکز علمی نوین ایران است که همواره در زمینه پژوهش و ساخت کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع کشور پیشتاز بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به اعضای هیات علمی دانشگاه صنعت نفت آبادان شد و گفت: باید به دانشجویان نخبه که از سراسر کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند توجه شود. همچنین حل مشکلات مرتبط با بورسیه آن‌ها، مطالبه حداقلی اینجانب و مردم شریف آبادان است.

کعبی بیان کرد: در جای جای وزارت نفت، پتروشیمی و پالایشگاه های کشور، فارغ‌التحصیلان زبده این دانشگاه که افتخاری برای جامعه علمی و مردم آبادان هستند، مشاهده می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع لازم است تا از این دانشگاه حمایت های قاطعی صورت بگیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست خود از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصریح کرد: از دکتر ستاری درخواست کردم تا نسبت به ایجاد پارک های علمی و فناوری در منطقه آزاد اروند با همکاری دانشگاه های صنعت نفت، علوم پزشکی، علوم و فنون دریایی، مرکز دانشگاهی پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بین الملل خلیج فارس آبادان و خرمشهر و همچنین سازمان منطقه آزاد اروند و نیز صنعتی شدن پژوهش های انجام شده در این دانشگاه‌ها و مراکز علمی به‌ویژه در دانشگاه صنعت نفت آبادان و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان که نقش موثری در تولید محصولات علمی و ایجاد اشتغال دارند، اهتمام و نگاه ویژه‌ای داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار