تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۵۴۴۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه اندازی هفت پایگاه اطفای حریق صنعتی در خوزستان ضروری است
خطوط لوله‌های سوختی که در برخی شهرها و روستاهای خوزستان عبور کرده است می‌توانند در آینده خطرآفرین باشند به همین دلیل لزوم ایجاد هفت پایگاه اطفای حریق صنعتی و ایمن سازی آن‌ها تا پایان امسال بسیار ضروری است
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: خطوط لوله‌های سوختی که در برخی شهرها و روستاهای خوزستان عبور کرده است می‌توانند در آینده خطرآفرین باشند به همین دلیل لزوم ایجاد هفت پایگاه اطفای حریق صنعتی و ایمن سازی آن‌ها تا پایان امسال بسیار ضروری است.

کیامرث حاجی زاده چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت خطوط انتقال مواد سوختی در سطح استان اظهار کرد: خطوط لوله های سوختی که از برخی شهرها و روستاهای خوزستان عبور می کنند باید از نظر ایمنی، نظارت و بررسی شوند چرا که اگر این اتفاق نیفتد ممکن است مردم آن منطقه به خطر بیافتند.

وی افزود: برخی از این لوله‌ها مربوط به خطوط لوله مواد سوختی اصفهان است که از شهرهای ایذه، باغملک، رامهرمز و امیدیه عبور می‌کند و خطوط دیگر متعلق به شرکت خطوط لوله خوزستان است و از شهرها یا روستاهای شاوور، شوش و آبادان می‌گذرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: در این مناطق اگر امکان جابجایی خطوط وجود دارد باید با کارشناسی لازم خطوط جابجا شوند و اگر امکان جابجایی آن‌ها وجود ندارد باید ایمن سازی شوند.

وی تصریح کرد: امکانات امدادی در شهرهای زاگرس نشین کم است که لزوم استحکام بخشی در آن منطقه بسیار احساس می‌شود.

وی گفت: همچنین در حوزه حراست و نگهداری از خطوط هشدارهای لازم را اعلام می‌کنیم و ضرورت دارد که در بلند مدت سیستم مانیتورینگ برای نگه داشت خطوط لوله‌ای ایجاد شود.

حاجی زاده اظهار کرد: خوزستان استانی است که از بحران‌های بسیاری به خود دیده است و حل این مشکلات همت و تلاش مضاعفی را می‌طلبد از طرفی نیز با توجه به مرزی بودن استان خوزستان از لحاظ امنیتی نیز اهمیت فراوانی دارد.

وی با تاکید بر این که مشکلات باید قبل از اینکه بحران امنیتی در استان ایجاد کنند باید برطرف شوند افزود: به دلیل برخی بحران‌ها که سبب خروج و مهاجرت از استان می شود باید با نگاه خاص به خوزستان نگریست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار