تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۴۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر اداره کل دامپزشکی استان خوزستان:
۲۵۷ پست اداره کل دامپزشکی خوزستان بدون نیرو مانده است
مدیر اداره کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: ۲۵۷ پست اداره کل دامپزشکی خوزستان بدون نیرو مانده است
غلامرضا شریعتی چهارشنبه شب در بازدید از اداره کل دامپزشکی اظهار داشت: خدمت 90 ساله سازمان دامپزشکی کل کشور اهمیت بالای بهداشت و رفاه عمومی جامعه را نشان می‌دهد و همچنین در حوزه اقتصاد بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: این سازمان سازمانی حاکمیتی است و حاکمیت نظرات خود را در قبال مسئولیتی که دارد اعمال می‌کند. خلل‌های مشاهده شده در برخی جوامع در حوزه دامپزشکی به وضوح قابل رویت است که چه رعب و وحشت و ضررهای اقتصادی بسیار زیادی را به کشور مربوطه وارد کرده است.

استاندار استان خوزستان بیان کرد: سال گذشته کار جهادی شبانه روزی اداره کل دامپزشکی مانع از ورود آنفولانزای پرندگان به استان خوزستان شد. با وجود بیماری پرندگان استان‌های هم جوار اما تیز بینی و هوشیاری اداره کل دامپزشکی استان خوزستان باعث کنترل و پیشگیری از ورود بیماری به استان شد.

شریعتی عنوان کرد: استان خوزستان به علت نقش بندری که دارد فعالیت و نقش دامپزشکان را مضاعف می‌کند و وجود مرزهای آبی و خشکی ظرفیت تازه و جدیدی را ایجاد می‌کند.

همچنین مصطفی کنار کوهی مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان در این برنامه ضمن توضیح درخصوص خدمات ارائه شده این سازمان اظهار داشت: استان خوزستان با3 و نیم میلیون دام سبک از جمله مهم‌ترین استان‌های تامین کننده گوشت قرمز است و با42 میلیون جوجه ریزی در سال رتبه ششم تامین طیور را در کشور دارا لست.

وی ضمن بیان اینکه استان خوزستان در تهیه آبزیان پرورشی رتبه دوم کشور را دارد، افزود: استان خوزستان توانسته است در تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک موفق عمل کند و همچنین مهم‌ترین استان در تولید و صادرات مستقیم میگو است ضمن اینکه با استفاده از بارکدهای درج شده بر روی بسته بندی‌ها امکان صحت از میگوهای صادر شده در سرتاسر جهان وجود دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان بیان کرد: علی‌رغم سنتی بودن دامداری‌ها میکربوب‌های موجود در شیر تهیه شده کاهش یافت و خط صنعتی کشتارگاه‌ها نیز در استان احداث شد.

کنار کوهی عنوان کرد: بندر شادگان و بندر چوئبده از بنادر اصلی صادرات دام کشور هستند که به واسطه نزدیک بودن به کویت مورد اهمیت قرار دارند و اداره کل دامپزشکی موظف تامین سلامت دام‌های صادراتی است همچنین بندر شادگان در احیای اقتصاد این شهر بسیار تاثیر گذار بوده است.  اداره کل دامپزشکی استان خوزستان از477 پست تنها در220 پست نیرو دارد و از کمبود نیرو انسانی رنج می‌برد.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
خوب رنج میبره یعنی آدم بیکار کم هست!
:
:
:
آخرین اخبار