تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۵۴۴۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون انرژی :
مخالف اخراج نیروهای حفاری شمال هستیم
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با ابراز "مخالفت اخراج نیروهای حفاری شمال هستیم"، گفت:‌ مسئولان ‌برای پاسخگویی و بیان دلایل اخراج نیروهای حفاری شمال به کمیسیون انرژی مجلس می‌آیند
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با ابراز "مخالفت اخراج نیروهای حفاری شمال هستیم"، گفت:‌ مسئولان ‌برای پاسخگویی و بیان دلایل اخراج نیروهای حفاری شمال به کمیسیون انرژی مجلس می‌آیند.

فریدون حسنوند در پاسخ به پرسشی مبنی بر اخراج نیروهای حفاری شمال اظهار داشت: اعضای کمیسیون انرژی نسبت به روندی که در این شرکت صورت گرفته است، معترض بودند و در کمیسیون نیز بحث شد و کمیته‌ای هم در رابطه با این موضوع فعال است که به هر حال ابعاد مختلف این قضایا را بررسی می‌کنند؛ چرا که اتفاقات مشابه این شرکت در بخش‌های دیگر در حال رخ دادن است.

وی بیان کرد: نسبت به آینده پرسنل در برخی از شرکت‌ها احساس نگرانی داریم و به همین منظور در کمیسیون انرژی نیز در یکی از جلسات در رابطه با این وضعیت بحث و تبادل نظر صورت گرفت و کمیته نفت نیز پیگیر این موضوع است که با دعوت مسئولان ذی‌ربط به کمیسیون انرژی دلایل این قضایا را بررسی کنند.

رئیس کمیسیون انرژی تأکید کرد: به‌هرحال نیروهای شرکت حفاری شمال چندین سال در حال خدمت کردن هستند و به‌گونه‌ای از متخصصین شرکت‌های تابعه نفت بوده‌اند و سعی بر این است که با دعوت از مسئولان مربوطه در کمیسیون انرژی و پیگیری کمیته نفت پاسخ دهند و پس از آن، ‌جریانات این رسیدگی را به اطلاع برسانیم.

با اصل اخراج نیروهای حفاری شمال مخالف هستیم

حسنوند با اشاره به دعوت از مسئولان مربوطه این شرکت برای پاسخگویی در کمیسیون انرژی گفت: در هفته جاری مسئولان این شرکت را به کمیسیون انرژی دعوت می‌کنیم و نسبت به روند تعدیل نیروها پیگیری مجدد خواهیم داشت و قطعاً اگر مسئولان این شرکت دلایل قانع کننده‌ای نداشته باشند باید این نیروها بازگشت به کار شوند.

وی تصریح کرد: قانون نیز اجازه نمی‌دهد که هر مدیری بخواهد بنا بر تشخیص خود کسانی که سال‌ها در مجموعه کار کردند اخراج شوند و اگر این گونه باشد باید شاهد موج عظیم دیگری از اخراج پرسنل دستگاه‌های مختلف باشیم و این به‌خلاف شعارهای دولت است، قرار بر این شده که دولت اشتغال ایجاد کند و نه‌تنها شغلی ایجاد نشده است، بلکه در تثبیت شغل‌های موجود نیز متأسفانه یا به‌صورت سهوی یا به‌گونه برنامه‌ریزی‌شده در حال ایجاد اشکال هستند.

رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به اخراج نیروهای شرکت حفاری شمال عنوان کرد: با اصل اخراج نیروها در شرکت حفاری شمال مخالف هستیم حتی اگرمتخصص نباشند و نمی‌توان نیروهایی را که چندین سال سابقه کار دارند بدون دلیل اخراج کرد.

بهانه‌های غیرواقعی برای اخراج نیروهای حفاری شمال پذیرفته نیست

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در ادامه همین مبحث افزود: این شرکت در گذشته به چه وضعیتی بوده و نوع ارتباط آن با دولت و یا بخش خصوصی چگونه بوده است و آیا تغییری در آن صورت گرفته که بخواهند بهانه‌هایی برای این وضعیت داشته باشند؟ در واقع اگر این شرکت خصوصی باشد که این‌چنین نیست و مشخص بوده که سهام این شرکت وابسته به چه دستگاه دولتی یا حاکمیتی است؛ در ضمن اگر این شرکت خصوصی باشد نباید خصوصی‌سازی بهانه‌ای برای اخراج پرسنل قرار بگیرد.

حسنوند بیان کرد: آنچه وظیفه قانونی ما بوده است در جهت احقاق حقوق کارگران قطعاً پیگیری خواهیم کرد و به هیچ وجه بهانه‌های غیرقانونی پذیرفته نیست.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
0
0
دلیل کاهش هزینه ها! با این 1.5 میلیون شغل در شش ماهه اول که آقای جهانگیری ادعا کرده دولت ایجاد کرده، نگرانی ندارند، تا چند ماه دیگه ما واردکننده نیروی کار هم می شویم!
:
:
:
آخرین اخبار