تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۵۴۴۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موسس مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان:
۳۵۰ بیمار ناشنوای خوزستانی تحت عمل موفق کاشت حلزون قرار گرفتند
این مرکز در طول چهار سال فعالیت خود توانسته به ۳۵۰ نفر خدمات ارائه دهد که ۷۰ نفر از این جمعیت دانش‌‌آموزان بودند که پس از عمل توانستند در مدارس عادی حاضر شوند
رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان گفت: این مرکز در طول چهار سال فعالیت خود توانسته به ۳۵۰ نفر خدمات ارائه دهد که ۷۰ نفر از این جمعیت دانش‌‌آموزان بودند که پس از عمل توانستند در مدارس عادی حاضر شوند.

نادر صاکی با تشریح فعالیت مرکز کاشت حلزون شنوایی استان خوزستان اظهار داشت: این مرکز در طول چهار سال فعالیت خود توانسته به 350 نفر خدمات ارائه دهد.

وی ادامه داد: ناشنوایان کر و لال با انجام عمل جراحی کاشت حلزون توانستند شنوایای و قدرت گفتار پیدا کنند؛ 70 نفر از این جمعیت دانش‌‌آموزان بودند که پس از عمل توانستند در مدارس عادی حاضر شوند.

موسس و رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی خورستان افزود: به برکت این موفقیت جشن کیف دانش‌آموزی برای این افراد برگزار که هدایایی نیز برای این افراد تهیه شده است.

صاکی به مجموعه‌های که در این زمینه با مرکز کاشت حلزون شنوایی استان خوزستان همکاری می‌کنند اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بنیاد بخشش، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی نیز در این زمینه همکاری دارند.

این فوق تخصص گوش، حلق و بینی در مرکز کاشت حلزون شنوایی خورستان موسسه خیریه‌ای نیز در آن وجود دارد که خدمات را بتواند تقریبا به صورت رایگان ارائه دهد، گفت: کاشت حلزون شنوایی برای کودکان زیر سه سال با حمایت و پوشش بنیاد بخشش، مرکز بهزیستی و این مرکز خدمات کاملا رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش توسط تیم‌های توانبخشی به دو زبان فارسی و عربی انجام می‌شود تا بیمارانی که از کشورهای همسایه مراجعه می‌کنند بتوانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

موسس و رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان ادامه داد: خانواده‌ها از بدو تولد کودکان خود اگر احساس ناشنوایی در نوزادان خود داشتند به این مرکز مراجعه تا راهنمایی‌های لازم انجام تا در آینده دچار مشکل نشود.

صاکی اظهار داشت: اگر کودک ناشنوایی در خانواده‌ای متولد می‌شود برای تولد فرزند دوم پیش از تولد مشاورات ژنتیک انجام شود که مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان این خدمت را نیز ارائه می‌دهد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار