تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۵۴۵۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز در مجلس:
صنعت نفت به تعهدات اجتماعی خود عمل کند
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از شرکت های نفتی و وزارت نفت خواست که به تعهدات اجتماعی خود در قبال مناطق پیرامون عمل کنند
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از شرکت های نفتی و وزارت نفت خواست که به تعهدات اجتماعی خود در قبال مناطق پیرامون عمل کنند.

علی ساری شب گذشته در نشست بررسی مشکلات شهرستان باوی که با حضور فرماندار، مدیران استانی و مسئولان شهرستان در دفتر این نماینده برگزار شد، اظهار کرد: این نشست مهم و تاثیر گذار است زیرا مدیران دستگاه های مختلف چه در سطح استان و چه در شهرستان، مسائل و مشکلات مختلف را طرح کردند و قطعا طبق یک برنامه مدون تمام این موارد پیگیری و دنبال خواهد شد.

وی افزود: دنبال کردن مشکلات مناطق مختلف از اهداف مدنظر است و پیش از این نشست هم به طور جدی پیگیر معضل آبگرفتگی معابر شهرستان کارون بودیم. این مشکل را به وزارت نیرو هم منعکس کردیم و از مرکز به صورت ویژه بهبود این وضعیت در حال پیگیری و دنبال هستیم.

دبیر مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: در خصوص تامین حق آبه‌های کشاورزی  و گازرسانی در شهرستان باوی، اقداماتی صورت گرفته است؛ البته باید در این باره پالایش دقیقی انجام شود تا مشخص شود چه میزان از پروژه‌ها اجرا یا هنوز نیمه تمام هستند.

ساری عنوان کرد: علاوه بر سهم  دو درصدی استان از درآمد نفت که باید پرداخت شود؛‌ ضرورت دارد که به مسئله مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت هم پرداخته شود و از این طریق صنعت نفت تعهدات اجتماعی به محیط پیرامون خود از قبیل تاسیس جاده و امکانات بهداشتی و آموزشی را انجام دهد.

وی گفت: در نشستی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس، برخی از کاستی‌ها و کمبودهای مدارس شهرستان باوی را مطرح و منعکس کردیم و مدیران مربوطه نیز قول مساعد برای رفع این کمبودها را دادند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدون شک دیگر نیازها اگر از سوی مسئولان شهرستان و فرماندار به ما منعکس شود در بالاترین سطح توسط سه نماینده اهواز در مجلس پیگیری خواهد شد.

ساری در ادامه گفت: تنها استانی که بودجه آن نسبت به سال گذشته افزایشی نداشت خوزستان بود اما با پیگیری مجمع نمایندگان خوزستان و وارد کردن رئیس مجلس در این مسئله، بودجه استان افزایش ۱۰۰ درصدی داشت اما با این حال هنوز اعتبارات استان جوابگوی نیازها نیست و آنقدر بودجه خوزستان کم است که این افزایش کمرنگ و به چشم نمی‌آید.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر متاسفانه عوارض نفت پرداخت نمی‌شود و یک راه فرار از قانون برای نفت ایجاد کرده‌اند تا عوارض را پرداخت نکند، به نحوی که اعلام می‌کنند فراوری بر نفت انجام نمی‌شود و ملزم به پرداخت عوارض نیست.

روستاهایی در بستر رودخانه

همچنین انصاری مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی که باید پیگیری شود این است که اکثر روستاهای بزرگ و  پرجمعیت خوزستان در حد بستر رودخانه هستند. در سال ۹۲ حد بستر رودخانه‌ها را اعلام و تبدیل به قانون شد اما نزدیک به هزار روستا در مجاورت رودخانه‌ها هستند و در حریم بستر رودخانه هستند.

وی ادامه داد: لازم است در جلسه‌ای با حضور استاندار و تمام دستگاه‌های زیر ربط در خصوص این مسئله راهکاری پیدا شود. البته در کنار تالاب‌ها و مناطق حفاظت شده محیط زیست هم روستاهایی هستند و باز گرفتار این مشکل هستند.

انصاری تصریح کرد: روستایی با قدمت هزار سال وجود دارد و مردم در آن زندگی می‌کنند اما می‌گویند در حریم تالاب است و ما هم نمی‌توانیم به مردم سند مالکیت و یا وام مقاوم سازی ارایه دهیم.

احداث پل ملاثانی

عباس پورسلان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی نیز در این نشست گفت: یکی از پروژه‌های که در برنامه قرار دارد احداث پل ملاثانی است و حتما این پل احداث خواهد شد.

وی افزود: تخصیص اعتبارات همواره کم بوده است؛ بنابراین باید برای افزایش اعتبارات با توجه به شرایط استان تلاش کرد تا بتوان مشکلات را برطرف کرد.

پورسلان عنوان کرد: موارد مطرح شده در خصوص شهرستان باوی را بررسی و تا حد امکان در این خصوص اقدام خواهد شد.

جاده های بحرانی

همچنین علی کاظمی فرماندار باوی در این نشست گفت: فعالیت‌های خوبی در سطح شهرستان باوی انجام شده است که در حوزه راه می‌توان به احداث جاده اتصال هفتکل به باوی اشاره کرد اما با این حال مشکلات و مسائل مختلفی وجود دارد. برای نمونه برخی از جاده‌های روستایی در این شهرستان به شدت بحرانی هستند.

فرماندار باوی تصریح کرد: مطالعات پل اصلی ملاثانی انجام شده است و احداث آن یک ضرورت است. استاندار قول تامین اعتبارات لازم برای ساخت این پل را داد و این مسئله باید پیگیری شود.

همچنین ناجی غافلی عضو شورای ملاثانی و رئیس شورای شهرستان باوی در این نشست اظهار کرد: به‌رغم وجود ظرفیت‌های اشتغال در شهرستان با وجود نیروگاه رامین و نیشکر و دیگر صنایع اما متاسفانه بیکاری در شهرستان باوی به یک مسئله حاد و تنش‌زا تبدیل شده است.

وی افزود: ما زمانی می‌توان ادعای توسعه را داشته باشیم که افراد توسعه محور را تربیت و پرورش دهیم اما متاسفانه شهرستان باوی از دانشگاه های آزاد، پیام نور و علمی‌کاربردی محروم است.

غافلی عنوان کرد: در شهرستان باوی آثار باستانی بسیاری وجود دارد و این یک ظرفیت است اگر بتوان احداث یک موزه را در دستور کار قرار داد می‌توان این ظرفیت شهرستان را به خوبی تبیین کرد.

در این نشست بخشداران مرکزی و ویس شهرستان باوی، رئیس اداره آموزش و پرورش باوی، رئیس اداره راهداری شهرستان باوی، رئیس اداره راه و شهرسازی باوی، اعضای شورای بخش مرکزی و ویس نیز حضور داشتند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار