تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۵۴۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
حرف‎های ترامپ نباید باعث نگرانی در داخل کشور شود
تا زمانی که انسجام، وحدت، یکپارچگی، اطاعت از رهبر معظم انقلاب و تکیه بر اقتصاد مقاومتی در برنامه مسوولان و مردم وجود دارد، نگرانی معنایی نخواهد داشت
حرف‎های ترامپ نباید باعث نگرانی در داخل کشور شودامام جمعه موقت اهواز با اشاره به صحبت‎های ضد ایرانی شب گذشته ترامپ، گفت: تا زمانی که انسجام، وحدت، یکپارچگی، اطاعت از رهبر معظم انقلاب و تکیه بر اقتصاد مقاومتی در برنامه مسوولان و مردم وجود دارد، نگرانی معنایی نخواهد داشت.

حجت‎الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‎زاده با بیان این‎که حرف‌های شب گذشته ترامپ جای تعجب نداشت، اظهار کرد: از ابتدای روی کار آمدن ترامپ به عنوان رییس‌جمهور آمریکا، انتظار حرکت‌های دور از عقلانیت که در آمریکا عده‌ای به دنبال آن هستند، وجود داشت.

وی در ادامه افزود: اما با این‎حال، آن‎چه که باید مدنظر قرار دهیم همدلی، وحدت و یکپارچگی است که در حمایت از سپاه پاسداران بوجود آمده است که این موضوع را به خوبی می‌توان در صحبت‌های رییس‌جمهور، مسوولان و مردم یافت و ما باید این را قدر بدانیم.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر تداوم همدلی و اتحاد موجود میان مسوولان، رییس‌جمهور و مردم، اضافه کرد: این همدلی لازمه مقابله با چنین صحبت‌های پوچی است که از جانب شخصی مثل ترامپ مطرح می‌شود و ما باید اگر انتقاد یا ایرادی نسبت به هم داریم، آن‎ها را به‌جا مطرح کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه رفتار و حرف‎های ترامپ با عکس‌العمل جهانی از سوی اروپا و آسیا مواجه شد که البته در این میان کشورهایی مثل رژیم صهیونیستی و عربستان سکوت کردند، چراکه رژیم صهیونیستی تکلیفش مشخص و رژیمی اشغالگر، غاصب، کودک‌کش و جنایتکار است. از طرفی عربستان نیز جزو مرتجع‌ترین کشورهای دنیا است و بویی از دموکراسی نبرده است. این کشور نه صندوق رایی دارد و نه انتخاباتی. در مجموع کشورهایی از آمریکا در این موضوع حمایت کردند که در آن‌ها از آزادی و حقوق بشر هیچ خبری نیست.

حسن‎زاده با اشاره به این‎که بیشتر کشورها به صورت یکپارچه با صحبت‌های ترامپ ابراز مخالفت کردند، عنوان کرد: اگرچه در برخی موارد منافع اروپا اقتضا می‌کند که با آمریکا همراهی کند اما باز هم با این موضع نابخردانه مقابله کردند که این دستاورد مهمی برای همه ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به صحبت‎های شب گذشته رییس‌جمهور ایران، گفت: آن‎چه در صحبت‌های آقای روحانی بود و انصافا جای تقدیر دارد، تاکید بر این موضوع بود که باید به فرمان رهبر معظم انقلاب به بحث اقتصاد مقاومتی توجه کرد.

امام جمعه موقت اهواز افزود: خواسته ما از آقای روحانی و همه مسوولان این است که با شناخت کامل نسبت به رییس‌جمهور آمریکا، مجلس و کنگره آن‌ها، حرکت و تصمیم‎گیری کنند و در این راستا باید متکی بر نعمت‌های خدادادی کشور و عزت بین‌المللی خودمان باشیم و اقتصاد مقاومتی را در داخل کشور به وجود آوریم.

وی بیان کرد: اگر انتقادی در موضوع مذاکرات وجود داشت، به این سبب بود که تصور مذاکره‌کنندگان این بود که آمریکا بدعهدی نمی‌کند که این تصور اشتباهی بود، زیرا کشوری که جز منافع شوم خود به چیز دیگری فکر نمی‌کند، قطعاً بدعهدی در برابر ما در ذات آن‌ها خواهد بود و نباید از همان ابتدا از آمریکا انتظار می‌داشتیم که تغییر موضع و چرخشی در استراتژی‌های خود بوجود آورد.

حسن‎زاده با مثبت ارزیابی کردن صحبت‌های شب گذشته رییس‌جمهور کشورمان، گفت: صحبت‌های خوبی از جانب آقای روحانی مطرح شد و اشارات او به اقتصاد مقاومتی، حمایت از سپاه پاسداران و همچنین سابقه شوم آمریکا، کاملا به‌جا بود که جا دارد از او تشکر کنیم و امیدواریم که این وحدت و همدلی ادامه داشته باشد.

وی در پایان با بیان این‎که صحبت‌های رییس‌جمهور آمریکا نباید باعث ایجاد نگرانی در داخل کشور شود، افزود: ممکن است در بحث نرخ ارز یا قیمت دلار به صورت موقت، تغییری بوجود آید ولی این نگرانی نباید جدی باشد؛ چراکه تا زمانی که انسجام، وحدت، یکپارچگی، اطاعت از رهبر معظم انقلاب و تکیه بر اقتصاد مقاومتی در برنامه مسوولان و مردم وجود دارد، نگرانی معنایی نخواهد داشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار