تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۵۴۵۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حج و زیارت خوزستان:
کنسولگری عراق همکاری خوبی برای صدور ویزای اربعین ندارد
در زمینه صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی، همکاری خوبی از سوی کنسولگری عراق نداشته‌ایم
 مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: در زمینه صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی، همکاری خوبی از سوی کنسولگری عراق نداشته‌ایم.

کنسولگری عراق همکاری خوبی برای صدور ویزای اربعین ندارد

ناصر حویزاوی در نشست ستاد اربعین حسینی استان خوزستان با تأکید بر اینکه کنسولگری عراق در اهواز همکاری مناسبی برای صدور ویزا با زائران اربعین حسینی ندارد، اظهار کرد: سفارت مستقر در اهواز فقط ۸۹ ویزا صادر کرده و تاکنون متقاضیان در کل کشور در سامانه سماح بالای ۲۲۰ هزار نفر و در خوزستان بالای ۱۷ هزار نفر است. نمایندگی‌های صدور ویزای استان خوزستان فقط چهار هزار ویزا صادر کرده است.

وی با تأکید بر لزوم بیمه شدن زائران گفت: ۹۰ درصد از ویزاهای صادر شده بدون پیوست بیمه هستند و باید تدبیری اندیشیده شود تا افراد بدون بیمه حتماً بیمه شوند.

حویزاوی با تأکید بر لزوم بیمه شدن موکب داران و پیگیری این کار گفت: آمادگی خدمات‌رسانی در مرز را نیز داریم تا نیروهای حج و زیارت در مرزها مستقر شوند.

سید محمود رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: خیلی کارهای زیرساختی خوبی انجام شده ولی به این موضوع نرسیدیم که باید به مردم هم کمک کنیم؛ باید اقدامات به‌صورت کامل برای اسکان مواکب انجام شود تا به راحتی امکان خدمت رسانی به زائران حسینی را داشته باشند.

وی افزود: در مرز شلمچه همه کارها به صورت کامل و با برنامه‌ریزی انجام شده است ولی خواستار تسریع انجام اقدامات برای اسکان و راه‌اندازی مواکب در مرز چذابه هستیم.

مالچ پاشی در مرز چذابه

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: طبق تعهد سازمان آب و برق خوزستان، مسئله تأمین آب و آب‌رسانی در مسیر منتهی به مواکب در مرز چذابه انجام می‌شود.

وی افزود: از نظر برق نیز در مرز چذابه هیچ مشکلی نداریم و آن برق جدید موردنیاز هم قطعاً تأمین می‌شود.

شریعتی گفت: محل استقرار مواکب نقطه نگرانی برای مسئولان عتبات است که با کوپال کوبیده شده و انتظار تأمین زیرساخت بهتر و محکم‌تر به‌منظور راه‌اندازی مواکب را دارند.

استاندار خوزستان بیان کرد:۳۰۰ هکتار مالچ پاشی از روز یکشنبه در مرز چذابه آغاز و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار