تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۵۴۶۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران:
"ایمنی" در بیشتر کارگاه‌های کوچک رعایت نمی‌شود
کارگاه‌های کوچک به دلیل بالا بودن قیمت وسایل استحفاظی، کمتر از این وسایل استفاده می‌کنند و این مساله باعث می‌شود تا خطر کارگران را تهدید کند
عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران با اشاره به اینکه در بیشتر کارگاه‌های کوچک ایمنی کارگران رعایت نمی‌شود، گفت : کارگاه‌های کوچک به دلیل بالا بودن قیمت وسایل استحفاظی، کمتر از این وسایل استفاده می‌کنند و این مساله باعث می‌شود تا خطر کارگران را تهدید کند.
 
محمدرضا راهداری‌زاده  اظهار کرد: طبق مفاد قانون کار همه کارفرمایان مکلف هستند تا موارد ایمنی را در کارگاه‌های خود رعایت کنند و وسایل استحفاظی مورد نیاز را متناسب با شغل برای کارگران خود تهیه کنند.
 
وی افزود: متاسفانه در کارگاه‌های کوچک به دلیل بالابودن قیمت وسایل استحفاظی، کمتر از این وسایل استفاده می‌شود و این مساله باعث می‌شود تا ایمنی در آن کارگاه‌ها به طور کامل رعایت نشود.
 
عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران تصریح کرد: کارگاه‌های کوچک وسایل محافظتی موردنیاز کارگران را باید در اختیار آن‌ها قرار دهند تا شاهد بروز خطرات و حوادثی برای کارگران در زمان انجام کار نباشیم.
 
راهداری‌زاده با اشاره به این‌که بیشتر کارگاه‌های کوچک ایمنی کارگران را رعایت نمی‌کنند، گفت: کارگاه‌های کوچک کمتر از این وسایل محافظتی استفاده می‌کنند و این مساله باعث می‌شود تا خطر کارگران را تهدید کند.
 
وی ادامه داد: با توجه به این‌که کارگران محکوم به انجام کار هستند و اگر برای ایمنی تقاضای وسایل محافظتی کنند با برخورد کارفرما مواجه شده و حتی ممکن است که از کار بیکار شوند.
 
عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران اظهار کرد: اداره بازرسی کار و مجموعه وزراتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باید سرکشی‌های مرتبی را از واحدهای تولیدی، به خصوص واحدها و کارگاه‌های کوچک داشته باشند تا شاهد ارتقای ایمنی کار کارگران و کاهش خطرات احتمالی در این زمینه باشیم.
 
راهداری زاده خاطرنشان کرد: به سود کارفرما است که وسایل حفاظتی موردنیاز کارگران را در اختیار آن‌ها قرار دهند و به مسئولیت مدنی که در این زمینه بر عهده آن‌ها است عمل کنند تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار