تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۵۴۶۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول:
تنها یک لباس نجات غریق در دزفول وجود دارد
فرماندار دزفول با انتقاد از اینکه در شهرستان دزفول با وجود این همه مشکلات تنها یک دست لباس نجان غریق وجود دارد، گفت: در شهر هایی مثل شوشتر و دزفول باید شورا، شهرداری و سازمان آب و برق به عنوان متولی، را ملزم به ورود و کمک به ساماندهی سواحل کنیم.

حبیب الله آصفی، صبح امروز، در جلسه ساماندهی سواحل خوزستان با انتقاد از اینکه تا کنون اعتباری برای سواحل رودخانه های دزفول تخصیص داده نشده است، اظهار کرد: به همت آتش نشانان و کسانی که از سواحل نان می خورند 100 نفر از مرگ قطعی نجان پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه در خصوص میزان تلفات ناشی از غرق شدگی باید تکلیف مشخص شود؛ متذکر شد: اگر این مشکل حل نشود ما روزانه باید شاهد تکرار حادثه چال کندی در دزفول باشیم.

فرماندار دزفول با انتقاد از اینکه در شهرستان دزفول با وجود این همه مشکلات تنها یک دست لباس نجان غریق وجود دارد، گفت: در شهر ها یمثل شوشتر و دزفول باید شورا، شهرداری و سازمان آب و برق به عنوان متولی را ملزم به ورود و کمک به ساماندهی سواحل کنیم.

آصفی بیان کرد: در سال گذشته نیز پس از کش و قوص های فراوان حاضر نشدند یک ریال صرف ایمن سازی سواحل کنند.

وی تصریح کرد: شهرستان دزفول به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب روزانه پذیرای 5تا10 هزار نفر مسافر است.

آصفی افزود: این شرایط را نیز شهر های اندیمشک و شوشتر نیز دارند، به همین دلیل راه اندازی سیستم های غریق نجات در این شهر ها الزامی است.

وی با بیان اینکه در خصوص دادن امکانات و سیستم غریق نجات حتی با ریاست جمهوری نیز صحبت کردیم، و آنها پذیرفتن 5 دستگاه به ما بدهند، توضیح داد:  یک نوع سیستم غریق نجات هست، که طراح آن خوزستان است، توانایی تشخیص مکان جسد در آب را دارد.

آصفی با ابراز تاسف از اینکه خوزستان با این همه ثروت از پس اختصاص اعتبار برای تجهیزات ساحلی و سیستم غریق نجات ندارد، گفت: اگر مبلغ 2میلیارد تومان ریال برای خرید این تجهیزات در نظر بگیریم آیا این مبلغ در برابر این همهبودجه در استان مبلغ زیادی است.

فرماندار دزفول درپایان تاکید کرد: ورود و کمک سازمان آب و برق به سواحل خوزستان بسیار مهم و موثر می تواند باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار