تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۵۴۶۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تفریح کودکان نابینای اهوازی در روز جهانی عصای سفید
خوزنیوز: مرکز آموزش و توانبخشی خانواده و کودک نابینا و کم بینا (لوح و قلم) اهواز تحت نظارت سازمان بهزیستی استان خوزستان، امروز ۲۳ مهر (۱۵اکتبر) به مناسبت بزرگداشت روز جهانی نابینایان (عصای سفید)، تعدادی از مددجویین تحت پوشش خود را به پارک لاله برد.

تفریح کودکان نابینای اهوازی در روز جهانی عصای سفید

مددجویین این مرکز ،ضمن استفاده ی از هوای پاک و خوردن صبحانه کامل خود، آموزشهای لازم را نیز در زمینه گیاهان و مفاهیم مربوط به آنان،توسط مربیان آموزشی فرا دیدند و سپس بین آنان و کودکانی که در پارک با والدین خود به گردش آمده بودند مسابقاتی مثل (طناب کشی، گوئینبال، پرتاب توپ در سبد، و ...) برگزار شد که در آخر به تمامی آنان جوایزی اهدا شد.

همچنین مربیان آموزشی این مرکز ضمن توضیح درباره ی مفاهیم مربوط به روز جهانی نابینایان و علت نامگذاری این روز، مفهوم عصای سفید و نحوه ی کاربرد آن و نوع استفاده ی آن را در محیطهای باز بصورت نمایشی با اجرای خود کودکان کار نمودند.

همچنین یک بخش نمایشی ویژه با اجرای این کودکان بطور نمادین اجرا شد که عبور یک فرد نابینا با عصای سفید از خیابان چگونه باعث شناسایی فرد نابینا و ایست وسایل نقلیه عمومی برای عبور وی میشود.

تفریح کودکان نابینای اهوازی در روز جهانی عصای سفید

در پایان هدایای مربوط به بزرگداشت روز عصای سفید ، که شامل ماشین بازی، کفش، لباس و کیف بود، به این عزیزان توسط الهام ملیح پور ،مدیر مرکز آموزش توانبخشی نابینایان لوح و قلم اهواز داده شد.

ملیح پور هدف از برگزاری این مراسم نمادین در پارک را اینطور عنوان نمود: کودکان نابینا و کم بینا با آموزشهایی که در مراکز آموزش و توانبخشی و  سپس در بطن خانواده های خود میبینند، میتوانند مستقل و توانمند تربیت شوند.

وی ادامه داد: این توانمندی را باید به اشکال مختلف به جامعه نشان داد و این فرهنگ سازی را انجام داد که مردم جامعه تصورات غلطی که از یک فرد نابینا دارند را کنار بگذارند و به این باور برسند که افراد نابینا و کم بینا ضعیف و ناتوان نیستند، بلکه افرادی هستند با توانایی های خاص که میتوانند با شیوه ای متفاوت از افراد دیگر جامعه فعالیتهای مختلف روزمره و حتی فراتر از آن را فرابگیرند و انجام دهند و مستقل زندگی کنند.

ملیح پور افزود: هدف دیگر اینکه به مردم جامعه و کودکان این مرز و بوم نشان دهیم که چگونه یک فرد نابینا ویا کم بینا میتواند پا به پای دیگر افراد جامعه فعالیتهای مختلف را انجام دهد،با آنان رقابت کند وحتی در این رقابت ها پیروز هم باشد.چه بسا که افراد نابینای زیادی را داریم که در سطح دنیا در زمینه های مختلف تحصیلی، ورزشی، فرهنگی و هنری پیشگام و پیشتاز هستند و حتی در رقابت با افراد دیگر جامعه نیز حرف اول را میزنند.

ملیح پور بیان کرد: روز جهانی کودک نیز برخلاف تصور عموم مردم ما کودکان مرکز را به سینما بهمن بردیم و این عزیزان به تماشای فیلم قهرمانان کوچک نشستند و بسیار تجربه ی لذت بخشی بود.
:
:
:
آخرین اخبار