تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۵۴۶۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت بنه یا پسته وحشی و کلخونگ در اندیکا
کار برداشت بنه یا پسته وحشی و کلخونگ از جنگل های شهرستان اندیکا آغاز شد
برداشت بنه یا پسته وحشی و کلخونگ در اندیکارییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا گفت: کار برداشت بنه یا پسته وحشی و کلخونگ از جنگل های این شهرستان آغاز شد.

محسن نوذری اظهارکرد: برداشت میوه های با ارزشی نظیر کلخونگ و بنه یا پسته وحشی هرسال در اواخر مهر و اوایل آبان آغاز می شود.

وی افزود: این گونه ها علاوه بر داشتن ارزش هایی همچون ارزش زیست محیطی و تاثیر بر جلوگیری از فرسایش خاک، و داشتن نقش اساسی در تلطیف هوا از جهت سلامت نیز دارای خواص زیادی است و مفید برای سلامت انسان است.

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان اندیکا ادامه داد: از جمله خواص دارویی بنه یا پسته وحشی می توان به دفع سنگ کلیه، رفع خلط گلو، مفید برای سلامت استخوان ها و درد مفاصل و از جمله خواص کلخونگ نیز می توان به تاثیر در جلوگیری از ریزش مو، موثر در بیماری آسم و... اشاره کرد.

وی گفت: علاوه بر موارد دارویی می توان به ارزش اقتصادی این گونه ها نیز اشاره کرد چرا که هر ساله جوامع محلی و عشایری شهرستان از این گونه های با ارزش علاوه بر رفع نیازهای مصرفی خود مازاد آن را روانه بازار می می کنند.

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان اندیکا با اشاره به رعایت نکات حفاظتی در هنگام برداشت این محصول افزود: جوامع محلی و عشایر که قصد برداشت دارند ضمن رعایت اصول حفاظتی و به صورت صحیح اقدام کنند تا صدمه ای به این سرمایه های ملی و باارزش وارد نشود.

شهرستان اندیکا دارای سطح 170 هزار هکتار جنگل با گونه های بسیار ارزشمندی نظیر بلوط، بنه یا پسته وحشی، کلخونگ ، بادام، زالزالک، کیکم ، مهلب و.... است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار