تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۵۴۶۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان:
باغ‌موزه دفاع‌مقدس فراملی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: یک باغ موزه دفاع مقدس فراملی در خوزستان راه اندازی می کنیم
مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: یک باغ موزه دفاع مقدس فراملی در خوزستان راه اندازی می کنیم.

محمد علیپور شامگاه یکشنبه در جلسه باغ موزه دفاع مقدس اهواز اظهار کرد: فرصت ها و آسیب های دفاع مقدس و ظرفیت هایی که در زمینه فرهنگی ایجاد کرده، نقشی بی بدیل است؛ همه استان ها تقریبا به شکلی در ارتباط با موضوعات دفاع مقدس در حال بهره برداری هستند.

وی افزود: فضاهایی در سایر استان ها تعریف شده تا در ارتباط با اقدامات دوران دفاع مقدس، ایثارگری ها، دلاوری ها و ازخودگذشتگی های ملت ایران که منجر به پیروزی در برابر تمام قدرت های جهانی شد، کاری انجام داده باشند.

علیپور بیان کرد: بیشترین آسیب ها و تلفات جنگ، پذیرایی از رزمندگان سایر استان ها و دفاع در مناطق نبرد در استان خوزستان بوده است. طی سه سال اخیر تلاش شده تا این نقش آفرینی خوزستان در مکانی به نام باغ موزه متمرکز شود، هرچند که همه اعتقاد داریم کل خوزستان می تواند باغ موزه دفاع مقدس باشد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان گفت: همه مدیران و مسئولان به ویژه فرماندهان سپاه، معاونان استاندار و فرماندارها همراهی و تلاش مضاعفی را برای اختصاص زمین و تعیین مشاور و تحویل کار به یکی از بهترین معماران ایران داشتند.

علیپور افزود: یک باغ موزه ای نه تنها ملی بلکه فراملی در خوزستان راه اندازی می کنیم تا هرکسی با هر نگاه اعتقادی، باوری و یا فرهنگی بتواند از آن بهره برداری کند.

زمان ورود به فاز عملیاتی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان رسیده است

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: زمان ورود به فاز عملیاتی باغ موزه دفاع مقدس استان در اهواز فرا رسیده است.

سردار حسن شاهوارپور در نشست هماهنگی ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان خوزستان اظهار کرد: تاریخ گذشته ایران در این نوع کارها که از بُعد معنوی و فرهنگی نماد فرهنگ و اقدامات انجام شده مردم در طول تاریخ است، بیشتر نمود پیدا می کند.

وی افزود: ایده ها و طراحی باغ موزه در اختیار ما قرار داده شده است؛ در حال بررسی طرح هستیم تا مشخص شود همه خواسته ها در طراحی لحاظ شده یا نه و بعد هم وارد فاز اجرایی شدن پروژه ساخت باغ موزه دفاع مقدس خواهیم شد.

سردار شاهوار پور با بیان اینکه شهرداری اهواز می تواند کمک خوبی برای پیشبرد کار باشد، ادامه داد: بحث منابع و اعتبارات در کنار اقدامات اجرایی باید نهایی شود تا بتوانیم گام های عملیاتی خوبی برای ساخت باغ موزه برداریم.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان تصریح کرد: در بخش محتوا و ظاهرسازی همکاری لازم را برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس خوزستان خواهیم داشت.

سردار شاهوار پور تأکید کرد: بعد از برگزاری این همه جلسات به نظر می رسد مهمترین کار در این برهه زمانی ورود به اجرایی شدن ساخت باغ موزه دفاع مقدس خوزستان است و باید حداقل وارد کارهای عملیاتی شویم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار