تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۵۴۶۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاده، آب و مدرسه مهمترین مطالبه اهالی چغامیش دزفول
بخش چغامیش دزفول با 27 روستا و حدود 35 هزار نفر جمعیت از کمبود زیرساخت های ارتباطی،آموزشی و فرهنگی رنج می برد
بخش چغامیش دزفول با 27 روستا و حدود 35 هزار نفر جمعیت از کمبود زیرساخت های ارتباطی،آموزشی و فرهنگی رنج می برد.

نبود جاده استاندارد و ایمن ، کمبود فضای آموزشی برای مقطع دوره دوم متوسطه دخترانه ، مشکل آب آشامیدنی و زیرساخت های فرهنگی از جمله مواردی است که اهالی این بخش را با مشکل مواجه کرده است.

بخشدار چغامیش دزفول روز دوشنبه با اشاره به مشکلات روستاهای این بخش گفت:جاده شهر چغامیش به سمت جاده دزفول - شوشتر نیاز به تعریض و بهسازی دارد .

سیدمهدی چلوی افزود:جاده سه راهی بنوت به سمت خیبر نیز در حال بهسازی است و تاکنون 10 کیلومتر آن بهسازی شده و پنج کیلومتر آن نیز از محل اعتبارات ارزش افزوده در دست انجام است.

وی کمبود آب آشامیدنی پایدار را از دیگر مشکلات بخش چغامیش دزفول عنوان کرد و گفت:با پیگیری نماینده و فرماندار دزفول اعتباری برای تعویض شبکه آب حاجات صورت گرفته که با صرف این اعتبار روستاهای بنه حاجات،دهنو،خوزینه باقر،خوزینه بالا و بنه عاطی از آب آشامیدنی پایدار بهره مند خواهند شد و مشکل آب چهار هزار نفر از اهالی بخش چغامیش حل خواهد شد .

وی در خصوص مشکل آب روستای کهنک نیز گفت:در حال حاضر آب آشامیدنی اهالی این روستا از طریق چاه تامین می شود که با پیگیری انجام شده اعتباری برای حل مشکل آب روستای کهنک اختصاص یافته اما اختلاف بر سر تملک زمین با مالک موجب کندی روند کار شده که این مشکل نیز در دست پیگیری است .

چلوی افزود:اهالی روستای مبارزآباد چغامیش نیز از آب چاه استفاده می کنند که در تلاش هستیم آب این روستا را به شبکه آب سالم و آشامیدنی وصل کنیم.

بخشدار چغامیش دزفول به مشکلات آموزشی این بخش نیز اشاره کرد و گفت:در حال حاضر مدارس برخی روستاهای بخش از جمله روستای چغاچشمه و نهضت دیوار ندارند که این امر منجر به سرقت تجهیزات آموزشی مدارس مانند کولر شده است و مشکلاتی را برای دانش اموزان ایجاد کرده است .

وی اظهار کرد:جنوب بخش چغامیش نیز از دبیرستان دخترانه محروم است و با توجه به اینکه مدرسه سیدعنایت ظرفیت پذیرش دانش آموزان بیشتری را ندارد لذا دانش آموزان این منطقه به مدارس چغاسبز و عدالت هدایت شدند ضمن اینکه تعدادی از دانش آموزان دختر نیز به دلیل مشکل تردد ترک تحصیل کرده اند .
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار