تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۵۴۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن صنفی کشاورزان دزفول تاکید کرد:
کشت نشاء، راهی برای کاهش مصرف آب و سموم در مزارع
اگر دولت به دنبال بهینه سازی مصرف آب در مزارع است و قصد دارد تا به سمت و سوی تولید محصول سالم برود، باید به کشت نشا توجه کند
رئیس انجمن صنفی کشاورزان دزفول با اشاره به اهمیت نشاءکاری در بحث کاهش مصرف آب در مزارع، گفت: اگر دولت به دنبال بهینه سازی مصرف آب در مزارع است و قصد دارد تا به سمت و سوی تولید محصول سالم برود، باید به کشت نشا توجه کند.
 
ناصر نظرزاده اظهار کرد: اگر دولت به این نتیجه رسیده است که کشاورزان باید از آب به عنوان یک سرمایه و سرمایه تجدیدناپذیر استفاده کنند، یکی از روش‌های بسیار خوب و کارآمد نشاءکاری است.
 
وی افزود: کشت نشاء باعث می‌شود تا حدود 30 درصد از مصرف آب در مزرعه کاسته شود و تاثیر بسیاری در مدیریت مصرف و کاهش مصرف آب در مزارع دارد.
 
رئیس انجمن صنفی کشاورزان دزفول تصریح کرد: همچنین کشت نشاء در مزارع به کاهش 20 تا 25 درصدی مصرف سموم نیز کمک شایانی می‌کند و باعث می‌شود تا محصولات سالم و ارگانیک تولید شوند.
 
نظرزاده عنوان کرد: اگر دولت به دنبال بهینه‌سازی مصرف آب در مزارع است و قصد دارد تا به سمت و سوی تولید محصول سالم برود، باید به کشت نشا توجه کند.
 
وی گفت: وقتی نشا در مرزعه کشت شود، تقریبا 30 درصد از آبیاری که در سطح وسیع مزرعه باید انجام گیرد تا محصول رشد کند نیاز به انجام آن نیست و نقش بسیاری موثری در کاهش مصرف آب دارد.
 
رئیس انجمن صنفی کشاورزان دزفول خاطرنشان کرد: یکی از شیوه‌هایی که دولت می‌تواند در کنار آبیاری‌های مدرن و تحت فشار برای مدیریت آب مدنظر خود قرار دهد، بحث نشاکاری است زیرا نشاکاری در کل کشور و به خصوص خوزستان می‌تواند حرف اول در بحث کاهش مصرف آب و سموم داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار