تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۵۴۶۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حج و زیارت خوزستان هشدار داد:
صدور ویزای اربعین بدون بیمه توسط برخی سودجویان در خوزستان
مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه تاکنون برای 10 هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان خوزستانی در سامانه سماح ویزای عراق صادر شده است، گفت: متاسفانه کنسولگری دائم عراق در اهواز در زمینه صدور ویزا با ما همکاری نمی‌کند
مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه تاکنون برای 10 هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان خوزستانی در سامانه سماح ویزای عراق صادر شده است، گفت: متاسفانه کنسولگری دائم عراق در اهواز در زمینه صدور ویزا با ما همکاری نمی‌کند.
 
ناصر حویزاوی اظهار کرد: تاکنون 18 هزار نفر در خوزستان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد برای 10 هزار نفر ویزا صادر شده است.
 
مدیرکل حج و زیارت خوزستان بیان کرد: عراق سه کنسولگری در خوزستان شامل کنسولگری دائم در اهواز و کنسولگری‌های موقت در آبادان و دشت‌آزادگان دارد که کنسولگری عراق در اهواز در زمینه صدور ویزا با ما همکاری نمی‌کند. این کنسولگری ما را به کنسولگری‌های آبادان و دشت‌آزادگان ارجاع می‌کند.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر از نظر صدور ویزا برای زوار مشکلی نداریم و تنها از زائران می‌خواهیم که ثبت‌نام و درخواست خود را برای صدور ویزا به روزهای پایانی موکول نکنند تا شرمنده آنها نشویم.
 
مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح تا 48 ساعت قبل از اربعین حسینی (18 آبان‌ماه) است، تصریح کرد: تمام 10 هزار ویزایی که تاکنون برای زوار خوزستانی که از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، صادر شده دارای پیوست بیمه هستند. تاکید ما این است که تمام زوار خود را در این سفر بیمه کنند.
 
حویزاوی افزود: از 25 هزار تومان هزینه بیمه‌ای که از زوار اخذ می‌شود، 6200 تومان بابت خدمات درمانی است که زوار می‌توانند با در دست داشتن کد بیمه در صورت وقوع حوادث احتمالی یا بیماری در ایام اربعین به اماکن درمانی هلال احمر که طرف قرارداد بیمه هستند، مراجعه و خدمات درمانی لازم را دریافت کنند.
 
وی نسبت به صدور ویزا بدون بیمه توسط برخی افراد سودجو در استان هشدار داد و گفت: متاسفانه شاهد فعالیت برخی افراد هستیم که با سودجویی از احساسات پاک مردم، بدون طی فرایند قانونی تعریف شده توسط ستاد مرکزی اربعین، اقدام به صدور ویزا بدون بیمه برای زوار می‌کنند. روز گذشته نیروی انتظامی تعدادی از این افراد را دستگیر کرد.
 
مدیرکل حج و زیارت خوزستان افزود: توصیه موکد ما به زوار این است که از طریق سامانه سماح ثبت‌نام و حتما خود را در این سفر مقدس بیمه کنند و با توجه به اینکه کشور عراق،‌ زوار بدون ویزا را نمی‌پذیرد، مردم بدون ویزا به سوی مرزها رهسپار نشوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار