تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۵۴۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در بیانیه فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه نفت مطرح شد
واکنش به استخدام دختر نماینده مجلس در وزارت نفت
جمعی از فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه نفت اعلام کردند: استخدام فرزند نماینده مجلس با وجود بیکاری دانش‌آموختگان این دانشگاه صرفا به واسطه سیستم سفارشی امضای طلایی است
جمعی از فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه نفت اعلام کردند: استخدام فرزند نماینده مجلس با وجود بیکاری دانش‌آموختگان این دانشگاه صرفا به واسطه سیستم سفارشی امضای طلایی است.

جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در بیانیه‌ای نکاتی را درباره اظهارات اخیر وزیر نفت در یک برنامه تلویزیونی پیرامون استخدام دختر یکی از نمایندگان در این وزارتخانه اعلام کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

1- با توجه به توجیه استخدام دختر نماینده آمل از زبان بیژن زنگنه این سوال مطرح می‌شود که آیا امثال ایشان نیز حد نصاب سیستم ارزیابی کارکنان را اخذ کرده یا اینکه صرفا به واسطه سیستم سفارشی امضای طلایی، جذب وزارت نفت شده‌اند؟!

2- در حالی که بسیاری از دانش‌آموختگان مقطع دکترای رشته‌های نفتی در دانشگاه صنعت نفت و سایر دانشگاه‌های تراز اول کشور بیکار هستند، یک خانم دانش‌آموخته مقطع دکترای رشته شیمی‌فیزیک از دانشگاه آزاد، تنها براساس نظام شایسته‌سالاری و نه رانت جایگاه نمایندگی پدرش، حائز شرایط جذب در وزارت نفت شناخته شده است!

3- حجم نیاز صنعت نفت به تحصیلات دانشگاهی، ابتدا معطوف به لیسانس، سپس ارشد و در نهایت دکتراست، آیا توجیه وزیر نفت در خصوص جذب یک نفر با مدرک دکترا ، آن هم در شرایط کنونی بیکاری هزاران دانش‌آموخته لیسانس و ارشد، مصداق بارز "سرنا را از سر گشاد نواختن" نیست؟!

4- جناب بیژن زنگنه که پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی و به فاصله تنها سه سال! اولین مسئولیت ارشد اجرایی خود را تحت عنوان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصاحب نموده؛ آیا صلاحیت کافی برای دفاع از شایسته‌سالاری و نقد رانت‌خواری را داراست؟! واقعیت این است که دو سال دروغ‌پردازی در پس وعده‌های تو خالی، مسئولین وزارت نفت را دچار چنان مرتبه‌ای از فراموش‌کاری و تناقض‌گویی نموده که با هزاران دلیل هم نمی‌توان آن‌ها را حتی در نظر عوام توجیه نمود!!!

دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت پس از دو سال پیگیری مداوم و مواجهه با انواع فریبکاری‌ها از سوی وزارت نفت، امروز به خوبی می‌دانند که وزارت نفت در قبال تعهداتش به دانشگاه صنعت نفت، ذره‌ای مسئولیت‌پذیر نبوده، در این زمینه همواره در جهت دروغ، زشتی و پلیدی گام نهاده و با لفاظی رسانه‌ای نزد عوام و خواص به دنبال فرافکنی و توجیه کارشکنی‌های خود در مسیر قانونی استخدام دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت می‌باشد. دانش آموختگانی که با پیروی از منویات مقام معظم رهبری لباس خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر تن خود کرده بودند و ضمن فرش قرمز پهن کردن از جانب کشورهای حاشیه خلیج فارس برای آنان، ایستادند تا با رفتن‌شان ظالم را یاری نکرده باشند.

 جمعیت دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت ضمن اتکاء به خداوند متعال و توسل به اولیای خاصه‌اش، اعلام می‌داریم حتی لحظه‌ای در برابر ظلم ظالم سکوت نخواهیم کرد و پیگیری‌های خود را از طریق مجاری قانونی تا رفع مشکل استخدام گروه الف و رسوایی عوامل پشت پرده آن و برکندن ریشه‌های ظلم ادامه خواهیم داد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار