تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۵۴۶۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نجات و رهاسازی یک قلاده گورکن در شوشتر
خوزنیوز: در پی اطلاع رسانی یکی از مدارس شهر شرافت مبنی بر مشاهده یک جانور وحشی در حیاط مدرسه ، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شوشتر به محل اعزام و جانور مذکور را که یک گورکن نابالغ بود زنده گیری و پس از اطمینان از سلامت آن در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی کردند.

به گزارش خوزنیوز؛ علی فتحی نیا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر با بیان این خبر افزود: پیرو تماس تلفنی مسئولین یکی از مدارس شهر شرافت از توابع شهرستان شوشتر مبنی بر پناه آوردن وگرفتار شدن یک قلاده گورکن در محیط مدرسه ، مأمورین این اداره با حضور در محل توانستند این گورکن را زنده گیری و به این اداره انتقال و پس از اطمینان از سلامت جسمی این حیوان آنرا در زیستگاه طبیعی رها سازی نمایند.

وی افزود: گورکن یا رودک ، گونه ای از خانواده راسوها بوده که در مناطق جنگلی و استپی با خاکهای نرم زندگی می کند. این جانور شبگرد و همه چیز خوار است و از مواد گیاهی، جانوران کوچک و لاشه حیوانات تغذیه می کند . گورکن جانوری بسیار باهوش و بازیگوش بوده و لانه خود را بسیار تمیز نگهداری می کند به طوری که حتی در اطراف لانه فضاهایی را برای توالت، آفتاب گرفتن و زمین بازی ایجاد می‌کند. این حیوان در مناطق سردسیر زمستان‌ها برای مدتی طولانی در لانه می‌ماند و ممکن است چند روزی را هم به خواب زمستانی فرو ‌رود.

نجات و رهاسازی یک قلاده گورکن در شوشتر

نجات و رهاسازی یک قلاده گورکن در شوشتر
:
:
:
آخرین اخبار