تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۵۴۷۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترمیم سیل بندهای شعیبه و شاوور پیش از آغاز بارندگی ضروری است
ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیل پیش از آغاز فصل بارندگی احساس می‌شود چرا که در فصل بارندگی امسال به طور قطع وقوع سیل را پیش رو خواهیم داشت
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیل پیش از آغاز فصل بارندگی احساس می‌شود چرا که در فصل بارندگی امسال به طور قطع وقوع سیل را پیش رو خواهیم داشت.

کیامرث حاجی‌زاده دوشنبه در نشست بررسی وضعیت ترمیم و بازسازی راه‌ها، جاده‌ها و سیل بندها خسارت دیده از سیل پارسال شهرستان‌های شوش (شاوور) و شوشتر (شعیبیه) اظهار کرد: ترمیم سیل بندهایی که در سیل فروردین پارسال دچار خسارت شده‌اند و اقدامات پیشگیرانه در مناطقی که پش بینی می‌شود امسال سیل به آنها خسارت وارد کند بسیار ضروری است.

وی افزود: اگر در سال‌های گذشته سیل بند داشتیم اکنون هیچ سیل بندی وجود ندارد و اگر اقدامی تا پیش از شروع بارش ها برای جلوگیری از سیل نشود خسارات زیادی وارد خواهد آمد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد: تا بارندگی ها شروع نشده می‌توان با هزینه کمتر به وضعیت سیل بندها و ایجاد کانال ها در آن مناطق که خطر سیل وجود دارد رسیدگی کرد.

وی بیان کرد: برای نخستین بار در تاریخ برنامه بودجه با پیگیری استاندار و اداره کل مدیریت بحران استانداری اعتبارات زیرساختی از محل ماده 12 (اعتبارات مدیریت بحران کشور) در سال 96 برای خوزستان مصوب شد.

حاجی زاده گفت: عمده این اعتبارات در پروژه های زیر ساختی هزینه می‌شود و مجریان آن دستگاه هایی از جمله بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای هستند.

در این نشست تصویب شد اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل حمل و نقل و پایانه ها ماشین آلات لازم برای احداث سیل بند در شهرستان های شوش و شوشتر را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند و فرمانداری و بخشداری های این 2 شهرستان همکاری و نظارت بر اجرای پروژه داشته باشند.

فرودین سال 1395 سیلاب به پنج شهرستان خوزستان خساراتی وارد کرد که در این میان به شهرستان های شوش و شوشتر بیشترین آسیب وارد شد و تاسیسات زیربنایی، جاده ای و سیل بندها خسارات بسیاری دیدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار