تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۵۴۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش در مجلس خبر داد:
آغاز کشت چغندرقند در شرکت قند شوش پس از 15 سال
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از آغاز کشت 2 هزار و 200هکتار کشت چغندر قند پاییزه برای بهره برداری شرکت قند شوش خبر داد
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از آغاز کشت 2 هزار و 200هکتار کشت چغندر قند پاییزه برای بهره برداری شرکت قند شوش خبر داد.

سید راضی نوری با شرکت در آیین آغاز کشت چغندر قند پاییزه در این شهرستان که در محل کارخانه قند شوش برگزار شد، اظهار کرد: کشت چغندر قند به عنوان یک محصول استراتژیک در تامین شکر کشور و ایجاد تناوب زراعی در زمین‌های کشاورزی منطقه حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول در منطقه به دلیل اهمال و سهل‌انگاری در سنوات گذشته تعطیل و بار سنگین بیکاری در منطقه افزوده شد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان خوزستان ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی مجدد شرکت قند خاطرنشان کرد: امروز یک آرزوی دیرینه به تحقق پیوست و این برای مردم شوش یک روز تاریخی و به یاد ماندنی به شمار می‌رود.

وی افزود: شرکت به همت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه با تامین اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها راه اندازی شد.

سید راضی نوری با اشاره به عقد قرارداد 2هزار و 200 قرارداد با کشاورزان منطقه خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این کارخانه علاوه بر تامین شکر در کشور و تناوب کشت زراعی در اشتغالزایی جوانان تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: برای تامین نیروهای متخصص در رشته‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی، از ظرفیت جوانان شهرستان شوش استفاده شود.

کارخانه قند شمال خوزستان آخرین مراحل پیش راه‌اندازی را طی می‌کند و بزودی وارد مدار تولید شکر می‌شود.

کارخانه قند شمال خوزستان در شوش بیش از 10 سال است که تعطیل شده است که پیش بینی می‌شود با راه اندازی کامل این کارخانه، 400 نفر به صورت مستقیم مشغول بکار شوند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار