تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۵۴۷۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرد:
امسال خشکسالی داریم/نیمی از مخازن سدها خالی است
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به این‌که حدود 10میلیارد متر مکعب از مخازن سدهای استان خالی است، گفت: امسال در تمام حوزه‌های آبی استان خوزستان، خشکسالی ملایم خواهیم داشت
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به این‌که حدود 10میلیارد متر مکعب از مخازن سدهای استان خالی است، گفت: امسال در تمام حوزه‌های آبی استان خوزستان، خشکسالی ملایم خواهیم داشت.
 
هوشنگ حسونی زاده در خصوص وضعیت فعلی مخازن سدهای استان استان، اظهار کرد: حجم مفید آبی که در مخازن استان خوزستان وجود دارد، حدود 4 میلیارد و 100متر مکعب است که در واقع بیانگر تکمیل شدن 51 درصد از مخازن استان است.
 
وی با اشاره به این‌که برای تکمیل مخازن سدهای خوزستان به حدود 10 میلیارد متر مکعب آب نیاز است، افزود: حدود 71 درصد از ظرفیت مخزن سد کارون 4 تکمیل شده و این سد در حال حاضر بیشترین آب را در خود ذخیره کرده است.
 
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: سد مارون نیز با تکمیل 32 درصد از ظرفیت خود، کمترین ذخیره آبی استان را به خود اختصاص داده است.
 
حسونی زاده با بیان این‌که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال در تمام حوزه‌های آبی استان خوزستان، خشکسالی ملایم خواهیم داشت، گفت: خشکسالی به دسته‌های خیلی شدید، شدید، متوسط، ملایم و نرمال تقسیم‌بندی می‌شود و بر اساس بررسی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام گرفته امسال در خوزستان خشکسالی ملایم داریم.
 
وی ادامه داد: آنچه که دارای اهمیت است بحث توزیع بارش‌هاست به شکلی که اگر بارشی را در آبان ماه داشته باشیم به کشاورزان و مخازن استان کمک شایانی می‌کند زیرا در اینصورت در آبیاری اول برای کشت پاییزه کشاورزان نیاز به استفاده از مخازن ذخیره شده نیست.
 
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: از مسئولان بخش کشاورزی و کشاورزان درخواست داریم تا نهایت کمک را برای مدیریت منابع با سازمان آب و برق خوزستان داشته باشند تا بتوانیم از این منابع به خوبی و بدون هیچ مشکلی استفاده کنیم.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
0
این ماجرای قرارداد چند ملیارد دلاری ایران با کره جنوبی برای حفر تونل و انتقال آب از چهارمحال به اصفهان و کرمان و یزد چیست آیا صحت دارد گویا صحبتهایش در سفر وزیر اصفهانی اقتصاد به کره جنوبی انجام شده است
:
:
:
آخرین اخبار