تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۵۴۷۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز سرشماری کلونی‌های زنبور عسل در خوزستان
پیش بینی می‌کنیم امسال تعداد کلونی‌های زنبور در استان خوزستان نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد رشد داشته باشد
رییس اتحادیه زنبورداران خوزستان با اشاره به آغاز سرشماری کلونی‌های زنبور در استان همزمان با سراسر کشور گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال تعداد کلونی‌های زنبور در استان خوزستان نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد رشد داشته باشد.
 
امین کریمی اظهار کرد: سرشماری کشوری زنبورستان‌های کشور آغاز شده است و حدود یک هفته نیز زمان می‌برد تا همه کلونی‌های زنبور شمارش شوند.
 
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی همراه با تشکل‌های زنبورداری و اتحادیه زنبورداران در همه شهرها مشغول آمارگیری از تعداد کلونی‌های زنبور عسل هستند.
 
رییس اتحادیه زنبورداران خوزستان با بیان این که زمان سرشماری حدود یک هفته به طول می‌انجامد، تصریح کرد: زنبورداران موظف هستند در طول این یک هفته از محل اسکان خود جابه‌جا نشوند به شکلی که حتی اگر در استانی دیگر هستند در آنجا باقی بمانند تا شمارش شوند و سپس آمار آن‌ها طی نامه‌ای به خوزستان افزوده می‌شود.
 
کریمی عنوان کرد: زنبورداران حق هیچ گونه حرکتی را در زمان سرشماری ندارند و باید در محل زنبورستان در هر نقطه‌ای که هستند باقی بمانند تا زمان سرشماری به اتمام برسد.
 
وی با اشاره به آمار زنبورستان‌های خوزستان در سال گذشته، گفت: در سال گذشته تعداد 220 هزار کلونی زنبور در استان خزوستان شمارش شد.
 
رییس اتحادیه زنبورداران خوزستان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال تعداد کلونی‌های زنبور در استان خوزستان نسبت به سال گذشته با توجه به برگزاری کلاس‌‌های آموزشی و ورود زنبورداران جدید به این عرصه حدود 10 درصد رشد داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار