تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۵۴۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس راهور خوزستان خبر داد:
اجرای قانون "عصای سفید" در خیابان‌های خوزستان
رئیس پلیس راهور خوزستان از اجرایی شدن قانون عصای سفید از ابتدای مهرماه و همزمان با سراسر کشور در سطح استان خبر داد / در صورت تخلف رانندگان از تابلوی ایست عصای سفید 100 هزار تومان جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است
رئیس پلیس راهور خوزستان از اجرایی شدن قانون عصای سفید از ابتدای مهرماه و همزمان با سراسر کشور در سطح استان خبر داد.
 
سرهنگ فرید کریمی‌زاده با اشاره به اجرای قانون حقوق راهنمایی و رانندگی معلولان اظهار کرد: قبل از اجرایی شدن این قانون، ویلچر یک وسیله نقلیه محسوب شده و در صورت تصادف در خیابان سرنشین آن مقصر شناخته می‌شد که با توجه به اینکه ویلچرها در بیشتر مواقع در کشور ما در پیاده‌روها قابل استفاده نیستند و سرنشینان مجبور به استفاده از خیابان‌ها هستند در صورت تصادف حق معلولان ویلچرسوار تضییع می‌شد.
 
وی افزود: بنابراین قانونی جهت حمایت از این قشر آسیب‌پذیر از سوی معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا آماده شد که پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی به هیات دولت رفت و تصویب شد.
 
کریمی‌زاده گفت: از زمان اجرایی شدن این قانون کلیه افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند عابر پیاده محسوب می‌شوند و رانندگان با نزدیک شدن به آنان ملزم به رعایت سرعت مطمئنه هستند و در صورت برخورد با عابر ویلچرسوار مقصر شناخته می‌شوند.
 
رئیس پلیس راهور خوزستان ادامه داد: همچنین برای حمایت از افراد نابینا و کسانی که از عصای سفید استفاده می‌کنند بر اساس این قانون چنانچه فرد نابینا عصای خود را به رانندگان نشان دهد به منزله ایست کامل تا عبور فرد نابینا است که در غیر این صورت در هر شرایطی که راننده با فرد نابینا برخورد کند مقصر شناخته می‌شود.
 
کریمی‌زاده تصریح کرد: در صورت تخلف رانندگان از تابلوی ایست عصای سفید 100 هزار تومان جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
1
اول زیرساختهای پیاده رو را درست کنید.ادم چشم دار نمیتونه توپیاده روها راحت حرکت کنه
:
:
:
آخرین اخبار