تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۵۴۸۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان:
۴۰ درصد واردات کشور از بندر امام انجام می‌شود
خوزستان ۷ بندر دارد که از این تعداد ۳ بندر استراتژیک هستند به طوری که ۴۰ درصد واردات و ۱۷ درصد صادران کشور از بندر امام صورت می‌گیرد
مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: خوزستان ۷ بندر دارد که از این تعداد ۳ بندر استراتژیک هستند به طوری که ۴۰ درصد واردات و ۱۷ درصد صادران کشور از بندر امام صورت می‌گیرد.

مسعود مصدقی امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان به لحاظ حمل و نقل جایگاه بسیار بالایی دارد.

وی افزود: خوزستان دارای 16 هزار کیلومتر راه و جابه‌جایی سالانه 40 میلیون تن کالا و 9 میلیون مسافر است.

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با اشاره به وجود 2 پایانه مرزی که دارای اهمیت به‌سزایی است، بیان کرد: استان خوزستان 7 بندر دارد که از این تعداد 3 بندر استراتژیک هستند به طوری که 40 درصد واردات و 17 درصد صادران کشور از بندر امام صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خوزستان از نظر حمل و نقل وزن بسیار بالایی دارد، گفت: از آنجا که راه‌های استان سالانه بیش از 120 میلیون تردد را به خود می‌بیند بنابراین مدیریت این حجم از تردد کاری سخت و سنگین است.

مصدقی با اشاره به اینکه در 12 بهمن ماه سال 92 به این سمت منصوب شدم، عنوان کرد: در نخستین بازدید کاری به پایانه‌های مرزی استان مراجعه کردم و وضعیت خوبی را مشاهده نکردم.

وی ادامه داد: همانجا با خود عهد کردم که پایانه‌ها را توسعه دهیم و شرایط را برای تردد زائران عتبات عالیات سهولت بخشیم.

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: 60 میلیارد تومان اعتبارات این سازمان برای توسعه، بهسازی و زیرساخت های لازم در زمینه‌های مربوطه برای پایانه های شلمچه و چذابه هزینه شد.

وی گفت: 120 میلیارد تومان در ساخت مجتمع های  خدماتی رفاهی توسط بخش خصوصی و سازمان هزینه شده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار