تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۵۴۸۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول کمیته اسکان ستاد اربعین دشت‌آزادگان:
فضای استقرار مواکب در مرز چذابه محدود است
مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین دشت‌آزادگان با بیان اینکه محل جدیدی که برای استقرار مواکب در مرز چذابه جانمایی شده، دارای مشکلات بسیار زیادی است، از استقرار مواکب در همان محل سال‌های پیشین خبر داد
مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین دشت‌آزادگان با بیان اینکه محل جدیدی که برای استقرار مواکب در مرز چذابه جانمایی شده، دارای مشکلات بسیار زیادی است، از استقرار مواکب در همان محل سال‌های پیشین خبر داد.

جواد حیدری در خصوص آخرین وضعیت استقرار مواکب در مرز چذابه اظهار کرد: با وجود جانمایی یک محل جدید برای استقرار مواکب در سه کیلومتری پایانه چذابه، این محل هنوز آماده‌سازی نشده است و دارای مشکلات زیادی است.

وی ادامه داد: جاده مواصلاتی محل جدید استقرار مواکب آسفالت نشده، آب به این محل نرسیده و تیرهای برق تاکنون در این محل نصب نشده است. بنابراین هیچ موکبی امسال در محل مرز چذابه در این محل جدید مستقر نخواهد شد.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین دشت‌آزادگان با بیان اینکه در ایام اربعین امسال، مواکب مرز چذابه در همان محل پیشین مستقر خواهند شد، تصریح کرد: از روز شنبه هفته آتی، مواکب دارای پروانه در همان محل پیشین که مجاور پایانه چذابه است، استقرار می‌یابند که این امر با دستور استاندار خوزستان، صورت می‌گیرد.

حیدری با اشاره به مشکلات محل استقرار مواکب در پایانه چذابه عنوان کرد: متاسفانه در محلی که هر ساله مواکب مستقر می‌شوند، با کمبود فضا مواجه هستیم. به طوری که امسال بیش از 320 درخواست از سوی مردم برای اخذ پروانه مواکب در پایانه چذابه داشتیم که به دلیل کمبود فضا توانستیم تنها به حدود 280 تا 300 موکب مجوز بدهیم.

وی ادامه داد: عمدتا به آن دسته از افرادی مجوز داده شده که در سال‌های پیشین نیز در پایانه چذابه در زمینه موکب‌داری فعال بوده‌اند.
 
مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین دشت‌آزادگان بیان کرد: همچنین امسال یک موکب از استان اصفهان و یک موکب از استان فارس در پایانه چذابه مستقر خواهند شد و فعالیت می‌کنند و تاکنون هیچ درخواستی از سوی اتباع خارجی برای استقرار موکب در این مرز نداشته‌ایم.

حیدری گفت: با آماده‌سازی و رفع مشکلات محل جدیدی که برای استقرار مواکب در مرز چذابه پیش‌بینی شده است ، ظرف دو تا سه ماه آینده این محل به منظور آماده‌سازی برای خدمات‌رسانی به زوار در ایام اربعین سال 97 به موکب‌داران متقاضی واگذار خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار