تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۱۵۴۸۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:
بزرگراه اهواز – چذابه تا سه ماه دیگر تکمیل می‌شود
مسير پايانه مرزي چذابه از اهواز، اميديه، سوسنگرد، بستان و مرز چذابه در حال تبديل شدن به بزرگراه است و تاکنون بخش قابل توجهی از اين مسير نیز ساخته شده است
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسير پايانه مرزي چذابه از اهواز، اميديه، سوسنگرد، بستان و مرز چذابه در حال تبديل شدن به بزرگراه است و تاکنون بخش قابل توجهی از اين مسير نیز ساخته شده است.

داوود کشاورزیان امروز، 26 مهرماه در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان از نظر حمل و نقل يكی از استان‌های مهم كشور است و سالانه بيش از 40 ميليون تن كالا و بيش از 9 ميليون نفر مسافر از اين استان به ساير استان‌ها جابجا می‌شوند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از كالاهای مصرفی و فله‌ای كشور از بندر امام خمينی (ره) وارد و بخش زيادی از كالاهای ترانزيتی و صادراتی نيز از اين بندر و مرزهای استان خوزستان صادر می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در استان خوزستان دو پايانه مرزی چذابه و شلمچه ارتباط با كشور عراق را برقرار می‌كنند كه علاوه بر روزهای عادی سال، در ايام اربعين شاهد تردد تعداد قابل توجهی از هم وطنان از اين پايانه‌ها هستيم .

کشاورزیان عنوان کرد: در سال‌های گذشته سرمايه‌گذاری‌های زيادی برای بهسازی وضعيت پايانه‌های مرزی شلمچه و چذابه صورت گرفت و سالن مسافری چذابه به عنوان بزرگترين سالن‌های مسافری كشور راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه گيت‌های خروجی برای زائران اتباع ساير كشورها كه از طريق ايران و مرز شلمچه به عتبات مشرف می‌شوند در حال احداث است .

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: مسير پايانه مرزی چذابه از اهواز، اميديه، سوسنگرد، بستان و مرز چذابه در حال تبديل شدن به بزرگراه است و تاکنون بخش قابل توجهی از اين مسير ساخته شده است.

وی افزود: امیدواریم باقی مانده این مسیر نیز تا سه ماه آينده تكميل شود تا شاهد باشيم مرز چذابه تا مرز استان دارای بزرگراه باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: موظف هستيم در سال هاي آينده براي تكميل پايانه ها از لحاظ تأسيسات مورد نياز مثل آب و برق اقدامات لازم را انجام و اين زيرساخت‌ها را تأمين كنيم تا هموطنان به راحتی بتوانند از اين مرزها استفاده كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار