تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۵۴۸۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز فعالیت رسمی 2 مرکز یادگیری محلی در دزفول از آبان‌
مرکز یادگیری محلی بانوان و مرکز یادگیری محلی در زندان دزفول در آبان‌ماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند
مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: مرکز یادگیری محلی بانوان و مرکز یادگیری محلی در زندان دزفول در آبان‌ماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

عبدالمحمد جرجانی اظهار کرد: ایجاد مراکز آموزش محلی با توجه به دستورالعمل‌ها و مشکلات شهرستان، حدود 11 سال به حاشیه رانده شده بود اما با توجه به نیاز شدید جامعه در تلاش هستیم تا دوباره این مراکز را احیا کنیم.

وی افزود: اولین مرکز محلی یادگیری شهرستان برای بانوان در شمال شرق دزفول در دبستان ایمان راه‌اندازی و فعال شده است. این مرکز آبان‌ماه فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند. این مرکز یادگیری محلی ظرفیت آموزش حدود 150 خانم را دارد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: در دومین مرحله ایجاد مراکز محلی یادگیری در شهرستان به دنبال راه‌اندازی یک مرکز در زندان دزفول بودیم. این مرکز در زندان دزفول در حال راه‌اندازی است و آبان‌ماه نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند. در اولین فاز این مرکز نزدیک به 100 زندانی تحت آموزش قرار می‌گیرند. برآورد ما این است که در نهایت نزدیک به 500 نفر در این مرکز آموزش داده شوند.

جرجانی افزود: مراکز محلی یادگیری، محل مناسبی برای آموزش سواد به بی‌سوادان هستند. در این مراکز حتی ممکن است با همکاری فنی و حرفه‌ای برخی مهارت‌ها نیز به این افراد آموزش داده شود. هدف ما از ایجاد این مراکز کاهش بی‌سوادی در شهرستان و در مرحله دوم افزایش مهارت‌های اجتماعی و فردی است. در سرشماری سال 95 در بازه سنی 6 تا 60 سال بر اساس خوداظهاری، حدود 12.73 درصد بی‌سواد در شهرستان شناسایی شد؛ تلاش می‌کنیم تعداد بی‌سوادان دزفول را کاهش دهیم.

مراکز یادگیری محلی نوعی مجتمع آموزشی هستند که با تلفیق آموزش سواد و مهارت‌های زندگی و مهارت‌های حرفه‌ای، زمینه گسترش علمی و توانمندی‌های مهارتی و حرفه‌ای برای بزرگسالان کم‌سواد و بی‌سواد را فراهم می‌کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار