تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۵۴۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیگیری قضایی عملیات خاکبرداری در منطقه حفاظت شده "میشداغ"
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان از تشکیل پرونده قضایی در پی انجام عملیات خاکبرداری غیرقانونی توسط یک شرکت خصوصی در منطقه حفاظت شده "میشداغ" خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان از تشکیل پرونده قضایی در پی انجام عملیات خاکبرداری غیرقانونی توسط یک شرکت خصوصی در منطقه حفاظت شده "میشداغ" خبر داد.

مهرشاد احمدوندی در خصوص آخرین اقدامات محیط زیست دشت آزادگان برای جلوگیری از تصرف‌های عمرانی اخیر در منطقه حفاظت شده میشداغ اظهار کرد: نیروهای ما در گشت و پایش‌های خود از منطقه میشداغ در هفته گذشته، متوجه انجام عملیات غیرقانونی خاکبرداری در این منطقه حفاظت شده توسط یک شرکت خصوصی راهسازی شدند.

وی ادامه داد: این شرکت در حوالی جاده آسفالته فکه – بستان بدون اخذ مجوز از محیط زیست اقدام به خاکبرداری به منظور استفاده در عملیات راهسازی آن هم طی دو مرحله کرده بود که در هر دو مرحله توسط نیروهای ما شناسایی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان عنوان کرد: تا قبل از سال 90 و قبل از تبدیل میشداغ به منطقه حفاظت شده محیط زیست، عملیات خاکبرداری در این منطقه انجام می‌شد و این شرکت راهسازی نیز با همین بهانه و توجیه، بدون کسب اجازه یا مجوز از اداره محیط زیست اقدام به خاکبرداری کرده است و جالب است که ادعا دارد مجوز لازم را از مراجع بالاتر گرفته است.

احمدوندی افزود: اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان از همان روز نخست شناسایی و مشاهده این عملیات خاکبرداری اقدام به پیگیری قضایی این مساله کرد و اکنون پرونده قضایی در دادگاه تشکیل شده و قطعا قاضی پرونده، حکم لازم را صادر خواهد کرد.

وی گفت: ناحیه‌ای که در آن عملیات خاکبرداری صورت گرفته، زیستگاه قوچ، میش و دیگر گونه‌ها است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار