تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۱۵۴۸۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعامل معلمان و دانش آموزان در خوزستان بسیار ضعیف است
عضو انجمن اولیا و مربیان استان خوزستان گفت: مشارکت و تعامل معلمان و دانش آموزن خوزستانی بسیار ضعیف است
عضو انجمن اولیا و مربیان استان خوزستان گفت: مشارکت و تعامل معلمان و دانش آموزن خوزستانی بسیار ضعیف است .

ایرج ستوده چهارشنبه در همایش بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در تالار طلائیه اهواز بیان کرد: یکی از مشکلات اولیا بحث تکریم در مدارس است که متاسفانه در خوزستان اتاق تکریم وجود ندارد و یکی از مطالبات انجمن اولیا که می تواند نقش بسزایی در حضور پررنگ اولیا در مدارس داشته باشد آموزش خانواده است.

وی گفت: آموزش خانواده باید به روز انجام شود و از حالت سنتی خارج شود و از برگزاری جلسات بدون نتیجه باید جلوگیری کرد.

ستوده افزود: توقعات اولیا از آموزش و پرورش سامانددهی مدارس است و باید به گونه ای مدارس ساماندهی شوند که شایسته خوزستان باشد.

وی یکی دیگر از انتظارات اولیا را آگاهی دادن معلمان به دانش آموزان به منظور تقویت مشارکت عمومی است.

عضو انجمن اولیا و مربیان استان خوزستان گفت: در بسیاری از مواقع با همان شیوه سنتی برخی مدیران مدارس حضور اولیا را در انجام امور دخالت می دهند.

عضو انجمن اولیا و مربیان شهرستان آبادان گفت: آموزش و پرورش آلوده سیاست بازی ها شده است و ما نگران دخالت برخی در آموزش و پرورش هستیم.

رویسی افزود: اولیای دانش آموزان حامی آموزش و پرورش هستند و آموزش و پرورش به افراد محافظه کار نیازی ندارد بلکه به افرادی نیاز دارد که به فکر مردم باشند.

وی گفت: ادارات آموزش و پرورش خرمشهر وآبادان با مشکلات زیادی روبرو هستند به طوریکه بدهی های آب و برق مدارس تبدیل به تهدیدی بزرگ برای آنان شده است.

رویسی عنوان کرد: همان افرادی که در آموزش و پرورش دخالت می کنند قوانینی را ایجاد کنند که مدارس همچون مساجد از معافیت های آب و برق برخوردار شوند .

وی گفت: سرانه هایی که چند سال یک بار پرداخت می شود وپژوهش سراهایی که تنها اسم آن ها مانده و به دلیل نداشتن امکانات فعالیتی ندارند از جمله مشکلات حوزه آموزش استان است.

عضو انجمن اولیا و مربیان آبادان بیان کرد: مدارس استعدادهای درخشان نه حمایت و نه نظارت می شوند و به عبارتی رها شده اند و مسابقات علمی جدی گرفته نمی شود.

رویسی با اشاره به مشکلات دانش آموزان دو زبانه در استان عنوان کرد: عدالت آموزشی در خصوص دانش آموزان دو زبانه که در برخی مناطق استان وجود دارند باید بررسی شود و نیاز است که دوره پیش دبستانی برای آن ها رایگان باشد.

وی گفت: انجمنهای اولیا و مربیان باید از حالت تشریفاتی خارج شوند و از ظرفیت مردمی برای پیشبرد آنها استفاده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز در ادامه این همایش گفت: باید درک کنیم که اگر امروز آموزش و پرورش فقیری داشته باشیم در بخش های مختلف فکری و فرهنگی و اقتصادی نسل فقیری خواهیم داشت.

محمد تقی زاده گفت: هیچ مدرسه موفقی را نخواهیم داشت مگر آنکه یک خانواده آگاه در کنار آن باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به دنبال داشتن یک دانش آموز تیزهوش نیست بلکه به دنبال یک انسان دانا است افزود: انسانی نخبه است که ساده ترین مسائل زندگی خود را بفهمد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه کتاب توسعه آموزش و پرورش تدوین و به شورای آموزش و پرورش استان تحویل داده شد عنوان کرد: در این کتاب 20 اولویت برای آموش و پرورش استان تدوین شده است و باید به صورت عملی برای توسعه آموزش و پرورش وارد کار شد.

تقی زاده ارزیابی سطح آموزشی بر اساس دو شاخص کنکور و امتحانات نهایی سال سوم متوسطه را نامناسب خواند و بیان کرد: اولویت اول آموزش و پرورش خوزستان دوره پیش دبستانی است و هدف این است که خانواده ها یک سال زودتر با فضای آموزشی و مدرسه آشنا شوند.

وی همچنین شاخص هایی همچون سواد آموزی ،تربیت بدنی، بهداشت دختران ، توجه به مدارس دختران از اولویت های آموزش و پرورش عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: با اجباری شدن دوره پیش دبستانی در استان برای نخستین بار در کشور رتبه پوشش دوره پیش دبستانی در خوزستان از 18 در کشور به یک ارتقاء یافت.

تقی زاده بیان کرد: مطالعه غیر درسی باید به یکی از شاخص های آموزش و پرورش تبدیل شود، متاسفانه در شاخص مطالعه محتوا و تیراژ کتاب افت کرده است و قیمت کتاب افزایش یافته است.
24 تا 30 مهر ماه جاری هفته اولیا و مربیان نامگذاری شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار