تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۱۵۴۸۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس فتا خوزستان:
زائران عتبات عالیات فریب سایت‌های تبلیغاتی را نخورند
رییس پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه برخی تبلیغات که در فضای مجازی با عناوین سفر سریع، بدون ویزا و ارزان برای اربعین منتشر می‌شود برای کلاه‌برداری از افراد است گفت: افراد به هیچ عنوان فریب این‌گونه تبلیغات در فضای مجازی را نخورند
رییس پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه برخی تبلیغات که در فضای مجازی با عناوین سفر سریع، بدون ویزا و ارزان برای اربعین منتشر می‌شود برای کلاه‌برداری از افراد است گفت: افراد به هیچ عنوان فریب این‌گونه تبلیغات در فضای مجازی را نخورند.

سرهنگ شاهین حسنوند با اشاره به اینکه اصالت سایت‌های فروش بلیت اینترنتی بسیار مهم است اظهار کرد: سایت‌های جعلی و تقلبی یکی از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه‌ای است که در این ایام و سایر مناسبت‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: حساسیت زیاد، کمبود زمان و در نهایت دقت پایین کاربران در این ایام باعث به دام افتادن کاربران در هنگام خرید در سایت‌های جعلی و فیشینگ می‌شود.

رییس پلیس فتا خوزستان بیان کرد: برخی از سودجویان و مجرمان سایبری به امید کم‌دقتی و سهل‌انگاری هم‌وطنان اقدام به راه‌اندازی سایت‌هایی جعلی موسوم به سایت‌های فیشینگ کرده و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران هستند و در نهایت از حساب‌های بانکی کاربران برداشت غیرمجاز انجام می‌دهند.

وی گفت: زائران اباعبدالله الحسین(ع) هنگام پرداخت هزینه به‌ صورت اینترنتی، نکات امنیتی را رعایت کرده و حتی‌الامکان از مکان‌های عمومی (کافی نت) برای ثبت‌نام و پرداخت اینترنتی هزینه‌ها استفاده نکنند.

حسنوند توضیح داد: مجرمان با طراحی سایت‌هایی شبیه به سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارند اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌بانکی افراد می‌کنند.

وی افزود: کاربران هنگام خرید حتما به سایت اصلی وارد شوند و برای این کار به ‌جای جستجو در موتورهای جستجو مثل گوگل یا یاهو و... بهتر است اسم اصلی سایت را در نوار آدرس صفحه اینترنتی وارد کرده و حتما از سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک دارند خرید کنند.

رییس پلیس فتا خوزستان بیان کرد: سازمان هواپیمایی هرگونه فروش بلیت الکترونیکی و اینترنتی به مقصد نجف برای ایام اربعین را ممنوع اعلام کرده است و ارایه و فروش بلیط در مسیر مذکور، در روزهای 13 تا 22 آبان ماه سال جاری تنها توسط شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش این شرکت‌ها انجام می شود.

وی به هموطنان توصیه کرد: از اتصال به ‌دستگاه‌های وای فای ناشناس در طول سفر خودداری کرده و ‌در پایان استفاده از اینترنت به غیرفعال کردن وای فای تلفن همراه خود اقدام نمایید
حسنوند همچنین به زائران تاکید کرد: از ذخیره اطلاعات مهم بانکی بر روی حافظه‌های تجهیزات هوشمند که در طول مسیر همراهشان است بپرهیزیند و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی یادآور شد: کاربران با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir و ثبت نظرات و انتقادات خود ما را در بالا بردن امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران یاری نمایند.
وی گفت: همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری گزینه ثبت گزارش مردمی با در میان بگذارند.

استان خوزستان دارای دو مرز اصلی شلمچه و چذابه برای سفر زائران عتبات عالیات است که سالانه هزاران زائر اربعینی را پذیرا هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار