تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۵۴۸۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آمار و اطلاعات مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان:
سرشماری از کارگاه های صنعتی خوزستان تا ۱۱ دی ادامه دارد
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از ادامه سرشماری از کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان خوزستان در سال ۹۶ تا دی ماه خبر داد
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از ادامه سرشماری از کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان خوزستان در سال ۹۶ تا دی ماه خبر داد.

 داوود آقایی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در خصوص سرشماری کارگاه‌های صنعتی خوزستان در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: سرشماری از کارگاه های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر، سال 1396، که از 11 مهر ماه آغاز شده  تا 11 دی ماه ادامه دارد.

 وی افزود: این طرح با 23 نفر مامور آمارگیر و 4 نفر داده آما، بازبین  و کارشناس در سطح استان خوزستان همزمان با کل کشور به اجرا در می‌آید.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح اطلاعاتی در زمینه محاسبه مواد اولیه، تولیدات، تعداد کارکنان، شاخص های محیط زیست، بهداشت و ایمنی، چالش‌های محیط کسب و کار، حامل‌های انرژی، شاخص‌های تحقیق و توسعه، وضعیت فناوری‌های اطلاعاتی، اموال سرمایه‌ای کارگاه و موارد دیگر جمع آوری می‌شود.

وی عنوان کرد: اطلاعات آماری جمع آوری شده در طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی کشور از جمله اطلاعات آمارهای اقتصادی است که پیوسته مورد توجه مسئولان دستگاه‌های برنامه ریزی، پژوهشی و تحقیقاتی قرار گرفته است.

آقایی در همین ارتباط توضیح داد: با استفاده از این اطلاعات دستگاه‌های برنامه ریزی در سطح ملی و منطقه‌ای قادر خواهند بود با هدف گذاری دقیق و انتخاب راه و روش‌های مناسب، مسیر درست توسعه اقتصادی کشور را طراحی کرده و به اجرا درآورند .

وی با بیان اینکه در سال 93 تعداد 73 هزار و یکصدو سه نفر در این کارگاه‌های صنعتی اشتغال داشته‌اند، گفت: بررسی به عمل آمده از کارگاه های صنعتی 10 نفرکار کن و بیشتر استان در سال 1393 در مقایسه با سال 1392 نشان می دهد که تعداد کارگاه‌های صنعتی استان خوزستان در سال 1393 با 13 مورد کاهش، 3.6 درصد کاهش داشته است که از این تعداد 52 هزار و 792 نفر شاغلان تولیدی و 20 هزار و 311 نفر شاغلان غیر تولیدی مشغول به کار هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان یادآور شد: در سال 1393 ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته 16 میلیون و یکصد و 17 هزار و 882 میلیون ریال بوده که نسبت به سال قبل از آن 23  در صد افزایش داشته است.

آقایی یادآور شد: در سال 1393 ارزش افزوده کارگاه های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر استان مبلغ یکصد و 59 میلیون و 749 هزار و 801 میلیون ریال بوده که نسبت به سال 1392، معادل 1.79 درصد افزایش داشته و در رتبه 2 در بین استان های کشور قرار دارد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار