تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۵۴۸۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبر خوش رئیس دانشگاه آزاد به دانشجویان دختر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی بر هماهنگی و همکاری ملی برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تأکید کرد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی بر هماهنگی و همکاری ملی برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تأکید کرد.

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی بر پیوند بین حوزه و دانشگاه تأکید کرد.

وی در این دیدار با اشاره به دغدغه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مشکلات جدی محتوای آموزش عالی و مهم‌ترین آن تحول علوم انسانی است که سال‌هاست شعار آن داده شده اما عملی نشده است. باید تلاش شود تا محتوای علوم انسانی مناسب دانشگاه‌های ایران تولید شود و دانشگاه آزاد اسلامی آماده است با کمک حوزه علمیه و مراجع، گام‌های مثبتی در این زمینه بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود:‌ فرهنگ اسلامی و اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها یکی از موضوعات مهم دیگری است که باید در جهت پررنگ‌تر شدن آن کوشید و این کار نیاز به هماهنگی و همکاری در سطح ملی دارد.

 فرهاد رهبر درباره رفع مشکلات فرهنگی گفت: یکی از سیاست‌هایی که دانشگاه در نظر گرفته، بومی‌گزینی است و هر دانشجوی دختری درخواست بازگشت به شهر خود را داشته باشد، با آن موافقت می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین یکی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه را بومی‌سازی علم و محتوای آموزشی کتب درسی دانست و گفت: باید دید چقدر از این علم که در دانشگاه به کار گرفته می‌شود، نافع است و توانسته نیازهای امروز کشور را حل کند. ما نیاز داریم به‌سمت حل مشکلات به‌ویژه مشکل بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و ... برویم. در این زمینه برنامه‌هایی داریم تا با تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی آنها به عرصه ملی و اشتغال جوانان کمک کنیم.

وی در پایان گفت:‌ مراجع و فضلا مأمن ما هستند و اگر کج‌روی و خطایی داشته باشیم از رهنمودهای شما و دیگر مراجع و علما استفاده می‌کنیم تا این رهنمودها چراغ راه دانشگاه آزاد اسلامی باشند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار