تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۵۴۸۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
وضعیت موزه‌های خوزستان مشخص نیست
استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت نامشخص موزه‌های استان گفت: خوزستان با وجود برخورداری از 3 اثر ثبت جهانی شده، وضعیت موزه‌های آن مشخص نیست، اما تکلیف موزه در شهر‌ها و استان‌های دیگر مشخص است.
  غلام‌رضا شریعتی در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که در محل سالن جلسات شهید رجائی استانداری خوزستان برگزار شد، با تاکید بر انجام فعالیت‌های موثر در حوزه میراث فرهنگی  اظهار کرد: در این شوراها باید مشخص شود چه برنامه‌های کاربردی و عملیاتی برای توسعه گردشگری داریم، و چه راهکار‌هایی را باید اتخاذ کرد.

وی تصریح کرد:  باید به مشخص شود که در حوزه میراث فرهنگی در چه بخش‌هایی مشکل داریم، و بر اساس همان مشکلات برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنیم.

 استاندارخوزستان متذکر شد: چرا خوزستان با وجود برخورداری از 3 اثر ثبت جهانی شده، و کهن‌ترین شهرهایی که محل زیست انسان‌های اولیه بوده است، وضعیت موزه‌های آن مشخص نیست، اما تکلیف موزه در شهر‌ها و استان‌های دیگر مشخص است.

شریعتی با بیان اینکه زیر ساخت‌های میراثی در شهرهای دیگر که به لحاظ قدمت قرن‌ها با قدمت شهرهای استان ما فاصله دارند، مهیا است، درخواست کرد: یک مشاور عملیاتی و اجرایی در حوزه میراث فرهنگی تعیین و با رهنمایی‌های لازم مشخص شود، کدام پروژه‌های فرهنگی باید بر اساس اولویت اجرایی شوند.

وی با تاکید بر معرفی آثار فرهنگی استان  و فراهم کردن زیر ساخت‌ها و شرایط لازم در حوزه صنعت گردشگری گفت: مشخص شود که در حوزه صنایع دستی، گردشگری، فراهم کرذن امکانات ، جذب گردشگر، معرفی نقاط گردشگری و... چه برنامه‌هایی داریم.

شریعتی خطاب به مسؤولان حوزه میراث‌فرهنگی و بخش خصوصی یادآور شد: در جلسات بعدی از فعلان حوزه فرهنگی، گردشگری، سازمان‌های مردم نهاد و... دعوت شود، تا نقطه نظرات و پیشنهادات آنها در این جلسات مطرح و ازآنها استفاده شود.

وی تاکید کرد: تا زمانیکه در این جلسات نقد نشود و برخی حوزه‌ها به چالش کشیده نشود، نمی‌توان به نتایج مورد نظر دست پیدا کرد، و جلسات شورای بخش خصوصی برای همین منظور است.

شریعتی با بیان اینکه بخش گردشگری سهم عمده‌ای از درآمد و گردش‌های مالی را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: ظرفیت استان در حوزه گردشگری بیش از آن است، که نشان می‌دهد، چرا که میراث‌های ماندگار زیادی در آن وجود دارد.

استاندار خوزستان در پایان با انتقاد از عملکرد استان در نحوه جذب گردشگر یادآور شد: شرایط لازم برای زیر ساخت‌های فرهنگی در استان فراهم شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار