تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۵۴۸۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گفت و گو با محمدرضا نیکونهاد حسینی از پیشکسوتان و قهرمانان ارزنده کشتی فرنگی استان
گفت و گو با محمدرضا نیکونهاد حسینی از پیشکسوتان و قهرمانان ارزنده کشتی فرنگی استانخوزنیوز/جعفر سمنبر: به تازگی محمدرضا نیکونهاد حسینی از پیشکسوتان و قهرمانان ارزنده کشتی فرنگی استان و کشور به عنوان مسئول استعدادیابی کشتی در استان منصوب گردیده است به واسطه این اتفاق مهم واین انتخاب با عنایت به افول کشتی شهرستان اهواز شایسته دیدیم که گفت و گویی با وی داشته باشیم .

هرچند این پیشکسوت کشتی در مباحث خود بسیار رعایت گفتاری را داشتند اما با توجه به تاکید مسئولان بلندپایه کشور مبنی بر جذب جوانان و سوق آنان به سوی ورزش به منظور مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب علیه جوانان که وظیفه همه روسای هیئت‌ها در فراهم آوردن شرایط جذب جوانان و نوجوانان به ورزش است گفتگو با وی را مرور می‌کنیم.

آقای نیکو نهاد لطفاً خود را معرفی نمایید و از مقام ها و افتخارات کسب نموده در دوران فعالیت ورزشی خود بگویید.

عناوین من نفر چهارم امیدهای جهان. مدت ۶ سال عضو تیم های ملی جوانان و بزرگسالان ایران بوده ام و همچنین نفر دوم و سوم بزرگسالان آسیا قهرمان جام بین المللی وهبی امره ترکیه را کسب نموده ام. من همچنین ۶ دوره قهرمانی کشور و سه سال متوالی مربی تیم ملی نوجوانان کشور را برعهده داشته که به عنوان مربی نوجوانان قهرمان جهان گردیده و در حال حاضر هم به عنوان مربی در خدمت جوانان اهواز مشغول فعالیت هستم.

چه اقداماتی لازم است که کشتی اهواز به روزهای اوج خود برسد؟

ایجاد وحدت و همدلی دربین  مربیان اهواز .ایجاد علاقه و انگیزه در بین نوجوانان و نونهالان به خصوص خانواده های آنان و انجام مسابقات دوستانه و لیگ باشگاه های اهواز واقدامات موثردیگری می توانند به رشد این رشته باستانی در اهواز کمک کنند و  در آنها کمک هیئت کشتی اهواز نیز لازم است تا در رشد و بالندگی کشتی شهرستان و درنتیجه استان موثر افتد.

کشتی فرنگی و آزاد اهواز در حال حاضر جایگاهش در استان چگونه است؟

خوشبختانه چند سالی است که از سوی هیئت کشتی استان توجه بیشتری به کشتی آزاد معطوف شده و تیم نوجوانان آزاد استان قهرمان کشور را از آن خود نموده است و تیم کشتی آزاد بزرگسالان اهواز نیز قهرمان استان گردیده.

علت افت کشتی اهواز به خصوص کشتی فرنگی در چیست؟

از سال‌های گذشته سوء مدیریت مسئولان کشتی و به خصوص در شهرستان اهواز و عدم انسجام مربیان اهوازی، عدم آشنایی به دانش روز کشتی دنیا و  اختلاف ما بین تعدادی از مربیان اهواز  و عدم دقت و وقت کافی جهت رشد و تعالی کشتی از سوی مربیان اهواز مانند گذشته این شهربا امکانات نتوانسته قهرمانی به تیم‌های ملی معرفی نماید زیرا وجود انگیزه هم در بین نوجوانان و جوانان از بین رفته است که نیاز به تحولی در زمره جذب جوانان لازم و ضروری است.

علت پیشرفت کشتی در شهرهای کوچک چون اندیمشک ایذه که نسبت به اهواز از امکانات و مکان های ورزشی و جمعیت کشتی گیری کمتری برخوردارند چیست؟

انگیزه و انسجام در بین مربیان و ایجاد پتانسیل در شهرهای مذکور به واقع مهمترین دلیل پیشرفت و بروز موفقیت‌های کنونی است.

نوجوانان علاقه‌مند کشتی از چه سنی می باید جذب کشتی شوند؟

بهترین سن برای ورود به ورزش کشتی از سن ۱۰ سالگی تا ۱۲ سالگی است که البته این ورزشکاران باید توسط خبرگان کشتی از نظر همه ابعاد و توانمندی های مورد نیاز بررسی و گزینش شوند

کشتی استان در کشور از چه جایگاهی برخوردار است؟

استان خوزستان در حوزه کشتی فرنگی بعد از استان‌های مازندران و  تهران بهترین جایگاه را دارد.

در حال حاضر علت عدم حضور کشتی گیران اهوازی در تیم های ملی چیست البته از کشتی آزاد هیچگاه توقعی نبوده با آنکه در  در گذشته چهره های مطرحی وجود داشتند.

یقینا این مسئله دلایل مختلف و گوناگونی دارد اما از مهمترین دلایل آن می‌توان به عدم پشتوانه سازی در کشتی اهواز اشاره کرد.

در پایان اگر مطلبی مد نظر دارید اعلام بفرمایید.

در پایان از مدیرعامل محترم ورزش حفاری آقای مهندس کریمی و آقای مهدی پور سرپرست تیم های کشتی حفاری که در جهت پیشرفت کشتی اهتمام دارند تشکر و قدردانی مینمایم و آرزو دارم که کشتی اهواز مانند سال‌های نه چندان دور به روزهای اوج خود برسد.
:
:
:
آخرین اخبار