تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۵۴۸۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زائرسرای بستان بر روی زائران اربعین حسینی گشوده شد
در آستانه اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع) و حرکت کاروان های اربعین به سوی پایانه چذابه ، درهای زائرسرای شهدای طریق القدس شهر مرزی بستان بر روی زائران سیدالشهدا(ع) گشوده شد
در آستانه اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع) و حرکت کاروان های اربعین به سوی پایانه چذابه ، درهای زائرسرای شهدای طریق القدس شهر مرزی بستان بر روی زائران سیدالشهدا(ع) گشوده شد.

در نشست چهارشنبه شب بررسی وضعیت زائرسرای شهدای طریق القدس بستان به ریاست استاندار خوزستان در سالن اداری شهید رجایی استانداری مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت:این زائرسرا با ظرفیت پذیرش 2 هزار نفر آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است.

ناصر حویزاوی افزود: عملیات ساختمانی این زائراسرا در مساحت پنج هکتار و 16هزار متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 420میلیارد ریال از سال 1393 از سوی سازمان حج و زیارت شروع شد و هم اکنون برای پذیرایی از زائران عزیز آماده است.

وی گفت: این زائر سرا دارای رستوران ، مسجد ، آشپزخانه بوده و ظرفیت پذیرش 400خودروی سواری را نیز دارد.

حویزاوی افزود: با توجه به اینکه این زائرسرای جنبه درآمدی برای سازمان حج و زیارت ندارد باید برنامه ای از سوی استانداری برای بهره برداری از این زائرسرا در طول سال انجام شود تا امکان تامین هزینه های آن فراهم گردد.

حویزاوی در ادامه به ظرفیت اشتغال زایی و رونق اقتصادی این زائرسرا در منطقه مرزی بستان اشاره کرد و خواستار بهره گیری از ظرفیت های بومی و محلی برای استفاده بهتر و مطلوب تر از این زائرسرا شد.

استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت:اولویت اصلی این زائرسرا ، اسکان موقت زائران امام حسین(ع) در طول سال خواهد بود ولی این زائرسرا می تواند برای اسکان دانش آموزان اردوهای فرهنگی ، گردشگرانی که برای بازدید از تالاب هورالعظیم به این منطقه می آیند و کاروان های راهیان نور در ایام نوروزی مورد استفاده قرار گیرد.

غلامرضا شریعتی افزود: سازمان دانش آموزی استان و شرکت های نفتی که در محدوده شهرستان دشت آزادگان فعال هستند نیز می توانند از این زائرسرا استفاده کنند.

وی از شرکت های آب و فاضلاب و توزیع برق خوزستان خواست آب و برق مصرفی این زائرسرا را با تعرفه های فرهنگی و آموزشی محاسبه کنند تا هزینه های نگهداری این زائرسرا کاهش یابد.

سیدنورالله حسن زاده رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان نیز از برنامه ریزی این سازمان برای استفاده رانندگان ، تجار و بازرگانان از این زائرسرا خبر داد و گفت: روزانه صدها کامیون حامل کالا از مسیر اهواز - سوسنگرد -بستان - چذابه تردد می کنند و می توان برای استراحت و اسکان رانندگان از این زائرسرا استفاده کرد.

در این نشست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری خوزستان موظف شد زمینه فعالیت واحدهای تجاری این زائرسرا را برای افراد بومی منطقه فراهم و از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای عرضه کالاهای تجاری در این زائرسرا استفاده کند.

بنا به این گزارش حرکت کاروان های زائران اربعین حسینی از پنجم آبان ماه شروع می شود و بازگشت آنان تا پنج روز پس از اربعین به پایان می رسد.

چذابه یکی از چهار کانون رسمی تردد زائران اربعین حسینی است که در 110کیلومتری شمال غرب اهواز واقع شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار