تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۵۴۸۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
​​​​​​​​​در دومین سفر شهرستانی سرپرست کتابخانه‌های عمومی خوزستان؛
مشکلات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی گتوند بررسی شد
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، صمیمت و همدلی کتابداران و همکاران شاغل در کتابخانه های عمومی، عامل توسعه فرهنگی کتابخانه ها و رشد شاخص های فرهنگی جامعه خواهد شد
خوزنیوز: سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، صمیمت و همدلی کتابداران و همکاران شاغل در کتابخانه های عمومی، عامل توسعه فرهنگی کتابخانه ها و رشد شاخص های فرهنگی جامعه خواهد شد.  

به گزارش خوزنیوز؛ منصور کوهی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان به همراه مسئولین و کارشناسان ستادی ضمن بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند با کتابداران این شهرستان در کتابخانه عمومی علیجان امامی دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست صمیمی، منصور کوهی رستمی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به سفر دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و توجه به سیاست‌ها نهاد یکی از عوامل رشد و بالندگی کتابخانه های عمومی را ایجاد فضای صمیمی در بین کتابداران دانست و افزود: صمیمت و همدلی کتابداران و همکاران شاغل در کتابخانه های عمومی عامل توسعه فرهنگی کتابخانه ها و رشد شاخص های فرهنگی جامعه خواهد شد.  

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به حضور دبیرکل در استان و ابراز محبت دو سویه کتابداران و دبیرکل افزود: سفر های استانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور علاوه بر رفع مشکلات کتابخانه ها و کتابداران باعث ایجاد شور و شعف وصف ناپذیری در کتابداران کتابخانه های استان ها می شود و این موضوع برای استان خوزستان با پیام و یاداشت دبیرکل نمود آشکاری پیدا کرد.

رستمی با تشریح این موضوع ادامه داد: قدردانی از زحمات مسئولین ستادی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و تشریح وضعیت فعلی کتابخانه های عمومی در کشور و همچینین ایجاد انگیزه مضاعف برای ارائه خدمات بیشتر براساس سیاست های ابلاغی نهاد از دیگر دستاوردهای حضور دبیرکل به استان ها به ویژه استان زر خیز خوزستان است.

وی با ارائه برنامه های مطلوب برای کتابداران و رشد توسعه فرهنگی جامعه توسط کتابخانه های عمومی عنوان داشت: یکی از برنامه های مهم نهاد کتابخانه های عمومی کشور توانمند سازی نیروها و کتابداران با ابزارهای متنوع از جمله برگزاری دوره های آموزشی است و امروز می توان به برگزاری «دوره آموزشی اخلاق حرفه ای» در استان اشاره کرد.

رستمی ضمن اشاره به نقش مهم کتابداران در جذب جامعه به کتابخانه‌های عمومی گفت: یکی از برنامه‌های مهم استان، آموزش، دانش و مهارت حضور در فضای خانواده و  کودک به کتابداران است و توانمندسازی کتابداران کودک، رشد خانواده محوری در کتابخانه‌ها و اجرای برنامه‌هایی با هدف ترویج کتابخوانی را مهم‌ترین سیاست‌های کتابخانه‌های عمومی استان دانست.

در این  نشست کتابداران کتابخانه های شهرستان گتوند به ارائه برنامه ها و طرح های فرهنگی و مشکلات کتابخانه های عمومی خود پرداختند تا مباحث مطرح شده در کارگروه بررسی وضعیت شهرستان به بحث و تصمیم گیری گذاشته شود.

گفتنی است پیش از این دیدار، سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد.
:
:
:
آخرین اخبار