تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۱۵۴۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک کوره زغال سازی غیرمجاز در ایذه کشف و تخریب شد
ماموران یگان حفاظت این اداره سحرگاه روز پنجشنبه هنگام انجام گشت های حفاظتی و بازدیدهای میدانی در ارتفاعات کوه منگشت موفق به کشف یک کوره زغال سازی غیرمجاز شدند
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره سحرگاه روز پنجشنبه هنگام انجام گشت های حفاظتی و بازدیدهای میدانی در ارتفاعات کوه منگشت موفق به کشف یک کوره زغال سازی غیرمجاز شدند.

فرزاد حسین پور اظهار داشت: این کوره در منطقه صعب العبور آبخوگان در ارتفاعات کوه منگشت کشف شده و بصورت 100 درصدی تخریب شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه افزود: در این گشت زنی که سحرگاه امروز در‌حوالی ساعت 4 صبح انجام شد یک فرد که در‌ کنار این کوره زغالی در‌حال آماده سازی زغال جهت بسته بندی بود، روئیت شد،که پس از شناسایی اقدام به فرار کرد که مستندات جهت ارسال به مقامات قضایی در حال آماده سازی می باشد.

وی قاچاق چوب و زغال را عامل تخریب جنگل های بلوط کوه منگشت دانست و تاکید کرد: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق زغال اقدام به قطع درختان و زغال گیری می کنند.

حسین‌پور تصریح کرد: حفظ و نگهداری جنگل های منگشت با توجه به خشکسالی و همچنین هجوم ریزگردها، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با تقدیر از همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه در برخورد با متخلفان در حوزه منابع طبیعی و با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در حفاظت از جنگلها ، گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه اخبار در مورد تخریب، تصرف و آتش سوزی از طریق شماره تلفن 06143624006 می باشد.

شهرستان ایذه در منطقه کوهستانی در رشته کوه های زاگرس با پوشش جنگلی بلوط قرار گرفته که سالهاست جنگلهای این شهرستان مورد‌ تعرض قاچاقچیان قرار می گیرد‌.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار