تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۵۴۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
اخراج نیروهای شرکت حفاری شمال خلاف سیاست‌های اقتصادی و اشتغال کشور است
در شرکت حفاری شمال تغییر اساسی را مشاهده نکردیم و یا اینکه اتوماسیونی صورت نگرفته که نیازی به اخراج نیرو داشته باشند و این امر خلاف شعار سال و همچنین سیاست‌های اقتصادی و اشتغال کشور است
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در شرکت حفاری شمال تغییر اساسی را مشاهده نکردیم و یا اینکه اتوماسیونی صورت نگرفته که نیازی به اخراج نیرو داشته باشند و این امر خلاف شعار سال و همچنین سیاست‌های اقتصادی و اشتغال کشور است.

قاسم ساعدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا باید نیروهای شرکت حفاری شمال به گفته برخی از مسئولان مربوطه به‌دلیل چابک‌سازی از این شرکت اخراج شوند، اظهار داشت: حفاری شمال و برخی از شرکت‌های دیگر با شعار چابک‌سازی و ساماندهی مجدد شرکت، نیرو اخراج می‌کنند و این موضوع قطعا با فرمایشات مقام معظم رهبری مغایرت دارد.

وی افزود: در شرکت حفاری شمال تغییر اساسی را مشاهده نکردیم و یا اینکه اتوماسیونی صورت نگرفته که نیازی به اخراج نیرو داشته باشند و این امر خلاف شعار سال و همچنین سیاست‌های اقتصادی و اشتغال کشور است بنابراین در هفته اول شروع به کار کمیسیون انرژی یکی از پیگیری‌های این کمیسیون قطعا وضعیت حفاری شمال است و باید سئوالاتی مطرح شود و مسئولان و مدیرعامل این شرکت حضور پیدا کنند و پاسخگوی اعضای کمیسیون انرژی باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: حقیقتا برنامه کمیسیون انرژی تشویق شرکت‌ها بر بکارگیری نیرو و توسعه نیروی انسانی و تقویت سیاست‌های اشتغال بوده و هیچگاه بحث اخراج نیروی انسانی را جایز نمی‌بینند و این موضوع نگران کننده است.

کمیسیون انرژی مسئله اخراج نیروهای حفاری شمال را به جد پیگیری می‌کند

ساعدی تصریح کرد: کمیسیون انرژی مسئله اخراج نیروهای حفاری شمال را به جد پیگیری می‌کند تا جلوی این مسئله گرفته شود و امیدوار هستیم کسانی را هم که اخراج کردند بازگشت به کار آنها نوشته شود چرا که امروزه خانواده‌ها و جوانان از بیکاری رنج می‌برند و نباید به این موضوع بیشتر حساس شد.

وی با اشاره به صحبت‌های مدیران شرکت حفاری شمال مبنی بر چابک‌سازی این شرکت بیان کرد: سوالی در این رابطه به وجود می‌آید که آیا شرکت حفاری شمال نسبت به گذشته تغییر کرده است؟ چرا در گزارش‌های خود از پیشرفت صحبت می‌کنند اما در مواقعی که به نیروی انسانی می‌رسند، می‌گویند مصروف به هزینه نیستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این توجیهات جالب نیست و اینها می‌خواهند با این حرف‌ها از عملکرد خود دفاع کنند اما یقینا با دید کارشناسانه کمیته‌های مختلف کمیسیون انرژی جلسه می‌گیرند و این موضوع بررسی و نتیجه اعلام می‌شود.

حذف ضابطه‌ها و استفاده از رابطه‌ها، سیاستی خطرناک

ساعدی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه طبق شنیده‌ها این شرکت در حال استخدام نیرو بوده و از طرفی هم در حال اخراج کارگران است، عنوان کرد: بله؛ این شنیده‌ها نیز به مجلس رسیده و اعضای کمیسیون انرژی متوجه این مسئله هستند و این موضوعات را در شرکت‌های مختلف رصد می‌کنند و حالا شرکت حفاری شمال هم یکی از این شرکت‌ها است.

وی افزود: این یک فساد اداری و همچنین یک سیاست خطرناکی است؛ حذف ضابطه‌ها و استفاده از رابطه‌ها در مدیریت و جذب نیروی انسانی به نظر بنده یک آفت در آن واحد است و مدیران آنجا باید متوجه شوند که نباید از یک طرف اخراج و از سویی نیروی جدید جذب کنند و این موضوع هیچ گونه خدمتی به سیستم نمی‌کند بلکه به عنوان آفتی برای سیستم تلقی می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار