تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۵۴۹۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون توسعه تجارت سازمان صنعت و تجارت استان:
خوزستان یک‌چهارم صادرات کشور را به خود اختصاص داده است
انتظار داریم مسئولان استان و کشور به اندازه سهم و نقش استان در صادرات کشور، به خوزستان و زیرساخت‌های آن در بحث صادرات توجه کنند
معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان  این‌که صادرکنندگان سربازان اقتصادی کشور هستند، گفت: انتظار داریم مسئولان استان و کشور به اندازه سهم و نقش استان در صادرات کشور، به خوزستان و زیرساخت‌های آن در بحث صادرات توجه کنند.
 
یونس حسین نژادیان اظهار کرد: صادرکنندگان باید با برنامه‌های روز و بر اساس نیازهای جدید، بازارهای جدید را شناسایی و در آن بازارها نفوذ کنند. همچنین صادرکنندگان باید بازارهای هدف را نیز حفظ کنند.
 
وی با بیان این‌که صادرات محصولات غیر نفتی اثرات مثبتی در حل مشکل اشتغال دارد، افزود: در این مقطع صادرات غیر نفتی اهمیت بسیار خاصی برای کشور و استان خوزستان دارد. به شکلی که اگر موتور صادرات غیر نفتی به خوبی به حرکت درآید و موانع از جلوی برداشته شود، مشکلات در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال حل می‌شوند.
 
معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: با افزایش روند صادرات محصولات غیرنفتی و حل مشکلات در این زمینه علاوه بر این‌که مشکل اشتغال کشور و استان حل می‌شود، از ظرفیت واحدهای تولیدی نیز بهره‌گیری خواهد شد که این هم به سود استان و هم کشور است.
 
حسین نژادیان با بیان این‌که خوزستان یک‌چهارم صادرات کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: انتظار داریم مسئولان استان و کشور به اندازه سهم و نقش استان در صادرات کشور، به خوزستان و زیرساخت‌های آن در بحث صادرات توجه کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید در رابطه با زیرساخت‌های استان در بحث صادرات و روان‌سازی مساله صادرات توجه کنند. همچنین به بحث صندوق ضمانت صادرات که در استان حضور جدی ندارد، باید توجه شود تا شاهد افزایش صادرات از مبادی خوزستان به کشور عراق و سایر کشورها باشیم.
   
معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم مساله شمال خوزستان و بحث صادرات به کشور روسیه از سوی مسئولان کشوری حل شود تا بتوانیم با در اختیار داشتن مرز هوایی به صادرات محصولات شمال استان بپردازیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار