تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۵۴۹۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی فرماندار آبادان خبر داد:
پیش بینی سند برنامه ریزی راهبردی برای آبادان
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان از پیش بینی سند برنامه ریزی راهبردی برای این شهرستان خبر داد
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان از پیش بینی سند برنامه ریزی راهبردی برای این شهرستان خبر داد.

ریاض فرحانی با بیان اینکه این فرمانداری بر اساس وظیفه ذاتی اش، یک سند برنامه ریزی راهبردی را برای شهرستان آبادان در نظر گرفته است، گفت: با توجه به افزایش محدوده منطقه آزاد اروند به شهرستان آبادان (یعنی یک بخش روستایی و یک بخش شهری)، سعی کرده تا برای حفظ توازن و تعادل موجود، تمام اعتبار تملک دارایی را در بخش روستایی هزینه کنیم ضمن آنکه در بخش شهری نیز از اعتبارات و برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند استفاده می کنیم تا به این ترتیب به یک توازن و تعادل منطقه ای در شهرستان آبادان برسیم.

وی با بیان اینکه رسالت تاریخی و بی بدیلی امروز بر عهده تک تک ما است، افزود: همگی باید در تحولات اجتماعی که منجر به افزایش سطح رضایتمندی مردم می شود نقش خود را به خوبی ایفا کنیم و این نقش قابل دیدن و تحلیل است.

فرحانی اظهار کرد: اگرچه در چهار ساله دولت روحانی، دو برابر هشت ساله دولت نهم و دهم در شهرستان آبادان اعتبار هزینه کردیم اما به دلیل عدم مشارکت مردم در حوزه های مختلف هنوز نتوانسته ایم به رضایتمندی اجتماعی دست پیدا کنیم.  

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان گفت: چنانچه مردم در فرایند تغییر و تصمیم سازی مشارکت نکنند اگر میلیاردها هم هزینه شود مثل آنست که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

فرحانی افزود: انتظار می رود تا با استفاده از نعمتهایی که در آبادان و خرمشهر وجود دارد همچون نیروی انسانی، قانون مستقل (به دلیل منطقه آزاد) و شناختی که افراد از یکدیگر دارند، ضمن افزایش ارزش افزوده، در زمینه تولید و توزیع قدرت و ثروت نیز از آنها بهره ببریم.

وی از منطقه آزاد اروند به عنوان فرصتی بی بدیل برای آبادان و خرمشهر نام برد و اظهار کرد: انتظار می رود تا همگان قدر کارهای انجام شده را بدانند، نقد کنند، برنامه بدهند و در این نقد و برنامه ها ما را نیز همراهی کنند.

فرحانی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات عمرانی و کارهای انجام شده در این حوزه یکی از مهمترین مباحث در حوزه رضایتمندی اجتماعی است، تصریح کرد: اگرچه همواره انتقاداتی در حاشیه برنامه ها از سوی افراد مختلف به مسئولان در زمینه ضعف در کارکرد وجود دارد و در این نیز شکی وجود ندارد، اما واقعیت مسئله این است که تغییر رضایتمندی اجتماعی یک شبه و با تخصیص یک اعتبار و یا صدور یک بخشنامه شکل نمی گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان گفت: در سی سال پیش برخی از مناطق به ویژه در روستاها خالی از سکنه بود اما در یک استمرار زمان، برنامه مشخص و ارائه خدمات، شاهد سکونت جمعیتی هستیم که از قدردان فعالیتهای مدیران  نیز هستند.

فرحانی با تاکید بر اینکه انجام تغییرات و بهبود و ارتقای سطح رضایتمندی اجتماعی با تاکید بر مشارکت همگان در یک برنامه مشخص مبتنی بر تفاهم و تعامل شکل می گیرد، افزود: اراده دولت و نظام بر این است که شهرهای آبادان و خرمشهر و روستاها در برخی برنامه ها پایلوت کشور شوند، امروز به برکت و مشارکت همگان و فرصت منطقه آزاد اروند، قرار است منطقه آزاد نقش و بدیلی از پالایشگاه در سال ۱۳۰۰ باشد که پس از شکل گیری آن و گذشت ۴۰ سال، آبادان دروازه مدنیت و تکنولوژی جدید شد را ایفا کند، برای آن بایستی همگی این مسیر را طی کنیم و برای آن نیاز به تعامل، همراهی و  برنامه ریزی داریم.

وی اظهار کرد: مدیران در انجام کارها هیچگاه دولت را در مقابل خود نبینند بلکه در تعامل و تفاهم با یکدیگر باشند، در غیر این صورت در تقابل، هزینه های ریالی و اعتبارات مورد نیاز برای انجام پروژه ها به مراتب بالاتر می رود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار