تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۵۴۹۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد:
درختان کنوکارپوس مسیرهای سفر اربعین در خوزستان هرس شوند
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم هرس درختان کنوکارپوس در مدت یک هفته و پیش از آغاز بارش‌های فصل پاییز به منظور پیشگیری از بروز مشکلات تنفسی در استان تاکید کرد
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم هرس درختان کنوکارپوس در مدت یک هفته و پیش از آغاز بارش‌های فصل پاییز به منظور پیشگیری از بروز مشکلات تنفسی در استان تاکید کرد.

کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به اهمیت هرس درختان کنوکارپوس جهت پیشگیری از مشکلات تنفسی اظهار کرد: باید توجه داشت که تمام مشکلات تنفسی تنها ناشی از وجود درختان کنوکارپوس نیست و عوارض ناشی از آلایندگی‌های صنایع بزرگ و کارخانجات خوزستان در این زمینه تاثیرگذار هستند که باید مدیران این شرکت‌ها برای کاهش آلودگی صنایع خود اقدام کنند زیرا حق مردم است که صنایع بزرگ و شرکت‌ها در قبال فعالیت‌های خود و آلایندگی‌های ناشی از آن خدماتی به شهروندان ارائه کنند.

وی با اشاره با تاکید استاندار خوزستان جهت هرس درختان کنوکارپوس پیش از بارندگی‌ها افزود: باید شهرداری‌ها که متولی این امر هستند هرچه سریعتر جهت هرس درختان کنوکارپوس اقدام کنند و قبل از ورود استاندار و معاونین وی به این موضوع نسبت به حل آن عمل کنند.

حاجی‌زاده با اشاره به مصوبه‌هایی که در خصوص هرس درختان کنوکارپوس تصویب شده است، بیان کرد:باید هرس درختان کنوکارپوس در خوزستان در مدت یک هفته انجام شود و در این خصوص کمیته نظارت بر هرس درختان به ریاست اداره‌کل امور شهری و شوراهای استانداری و با حضور نمایندگان ادارت کل مدیریت بحران و حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می‌شود و گزارش بازدید روزانه ارائه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همچنین باید درختان کنوکارپوس که در ورودی و خروجی شهرها در مسیر کاروان‌های اربعین و حتی اطراف جاده‌های اصلی قرار دارند، توسط شهرداری‌ها و ادارات راهداری هرس شوند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: جمع‌آوری کامل و دفع مناسب شاخ و برگ درختان هرس شده جهت جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی ناشی از گرده‌افشانی باقیمانده‌های درختان و نمای نامناسب آن نیز باید انجام شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز باید در هرس درختان کنوکاپوس با شهرداری‌ها همکاری کنند، تصریح کرد: باید ظرف 48 ساعت ماشین‌آلات مورد نیاز ز سوی شرکت نفت، سازمان آب و برق، شرکت ملی حفاری، شرکت توزیع برق خوزستان و برق منطقه‌ای تامین و در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

وی گفت: همچنین باید دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه شهید چمران، سازمان آب و برق و شرکت توسعه نیشکر جهت هرس درختان خود اقدام کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار