تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۵۵۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موتمنی مطرح کرد؛
افزایش 40 درصدی نرخ خودروهای وارداتی/ کوئید جایگزینی مناسب برای پراید
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل گفت: در صورتی که کوئید وارد بازار شود و با قیمت مناسب به دست خریداران برسد به طور حتم جایگزین مناسبی برای پراید خواهد بود
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل گفت: در صورتی که کوئید وارد بازار شود و با قیمت مناسب به دست خریداران برسد به طور حتم جایگزین مناسبی برای پراید خواهد بود.

سعید موتمنی با اشاره به تاثیر نوسان نرخ دلار در بازار خودرو گفت: این امر از جمله موضوعاتی است که در بلندمدت تاثیر خود را در بازار نشان می دهد و نمی توان شاهد تاثیر آن در کوتاه مدت باشیم، خودروهایی که در حال حاضر به مشتری تحویل داده می شود، تولید 1 سال گذشته هستند و در صورتی که نرخ دلار تا 4 ماه آینده بر روی کانال 4 هزار تومان باقی بماند، به طور قطع تاثیر خود را در بازار تمامی کالاها، به خصوص بازار خودرو خواهد گذاشت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل به بازگشایی سامانه ثبت سفارش طی چند روز آینده اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه خودرو به عنوان کالایی اساسی در بازار تلقی می شود، بنابراین باید نیاز بازار به هر طریقی تامین شود و در صورت عدم بازگشایی سامانه ثبت سفارش طی چند روز آینده شاهد ایجاد آشفتگی هایی در بازار خواهیم بود، گفتنی است در طول دورانی که سامانه ثبت سفارش بسته شد، حدود 40 درصد از نرخ خودروهای وارداتی افزایش یافت، این در حالیست که در ٢ سال اخیر تعادل قیمت در بازار خودرو حاکم بوده و به هیچ عنوان نرخ خودروها با افزایش همراه نبودند.

به گفته موتمنی، به دلیل رقابت حاکم در بازار، خودروها با سود کم به فروش می رسیدند، بنابراین در بازار خودرو باید رقابت وجود داشته باشد تا مصرف کننده با ضرر و زیان روبرو نشود و قادر به خرید خودرو با نرخ مصوب باشد.

او با بیان اینکه بسته شدن سامانه ثبت سفارش باعث ایجاد ضرر و زیان مصرف کنندگان شده است، گفت: از ابتدای مهرماه بازار خودروهای وارداتی و داخلی راکد است، زیرا افزایش قیمت خودرو باعث شده تا خریداران تمایلی چندانی به خرید خودرو نداشته باشند.

موتمنی گفت: سامانه ثبت سفارش به محض بازگشایی تاثیر خود را بر روی خودروهای صفر و کار کرده می گذارد و تا حدودی شاهد رونق بازار خواهیم بود.

او با اشاره به تاثیر حذف پراید بر بازار خودروهای ارزان قیمت اظهار داشت: به طور قطع به محض حذف پراید از بازار، شرکت های خودروساز برخی دیگر از خودروها را جایگزین پراید می کنند.

موتمنی اظهار داشت: در صورتی که کوئید وارد بازار شود و با قیمت مناسب به دست خریداران برسد، به طور حتم جایگزین مناسبی برای پراید خواهد بود، در هر صورت خودرویی باید وارد بازار شود که با کیفیت مناسب همراه باشد و از قطعات اصلی برای تولید آن استفاده شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل پیش بینی خود از وضعیت بازار خودرو تا پایان سال جاری را اینگونه بیان کرد: وضعیت حاکم در بازار خودرو وابسته به میزان عرضه در بازار است، در صورتی که در بازار داخلی با محدودیت عرضه روبرو نباشیم با مشکلی مواجه نخواهیم شد اما در صورت کاهش در میزان عرضه به طور قطع شاهد برخی از مشکلات در بازار می شویم.

او در پایان افزود: شرکت های خودروسازی قیمتی را به عنوان نرخ مصوب ارائه می دهند اما یکی از مشکلات اساسی ما با خودروسازان 2نرخی بودن قیمت هایی است که در خصوص خودروهای موردنظر ارائه می دهند. این درحالیست که به هیچ عنوان نباید با 2 نرخی بودن قیمت خودرو در بازار روبرو باشیم بلکه خودروها باید با نرخ مصوب به فروش برسند.

مرجع / ایسکانیوز
:
:
:
آخرین اخبار