تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۵۰۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده مرزبانی ایران:
نداشتن گذرنامه و روادید زائران اربعین ،خط قرمزمرزبانی است
عبور از پایانه های رسمی کشور بدون مدارک قانونی ممنوع است
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نداشتن گذرنامه و روادید زائران اربعین حسینی را خط قرمز مرزبانی بیان کرد و گفت: عبور از پایانه های رسمی کشور بدون مدارک قانونی ممنوع است.

سردار قاسم رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی در فرودگاه بین المللی اهواز افزود: بر اساس توافق مسئولان جمهوری اسلامی ایران و عراق ، در اربعین امسال نیز همه زائران برای سفر به عتبات عالیات باید مدارک قانونی (گذرنامه و روادید) داشته باشند و ماموران مرزبانی و ناجا بر این مساله نظارت کامل خواهند داشت.

وی گفت: ثواب کامل اربعین حسینی به این است که قانون دو کشور ایران و عراق به طور کامل از سوی همه زائران رعایت تا برای این عزیزان مشکلی ایجاد نشود.

زائران سفر خود را به روزهای آخر اربعین موکول نکنند

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تاکید بر مدیریت سفر ، به زائران اربعین حسینی توصیه کرد سفر معنوی خود را به روزهای منتهی به اربعین موکول نکنند.

سردار رضایی با اشاره به اینکه تمرکز خروج از مرزهای رسمی کشور در چند روز مانده به روز اربعین ، مشکلاتی در مرزها به وجود می آورد گفت: در سال های گذشته ازدحام زائران در چند روز مانده به اربعین مشکلاتی برای مرزبانان 2 کشور ایران و عراق به وجود می آورد که امیدواریم با همکاری و مدیریت سفر توسط زائران ، چنین مساله ای تکرار نشود تا بتوان خدمات بهتری به آنان ارائه شود.

وی گفت: روزهای نخست ماه صفر بهترین زمان برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در کنگره اربعین حسینی در کربلا است از این رو مرزبانی آمادگی کامل دارد از اول ماه صفر تا زمان بازگشت به زائران خدمت رسانی کند.

مرز خسروی امسال برای زائران اربعین حسینی باز خواهد بود
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توافق های به عمل آمده با مسئولان کشور عراق ، مرز خسروی در استان کرمانشاه ، امسال برای تردد زائران اربعین حسینی باز خواهد بود تا تردد زائران متعادل تر شده و از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

وی گفت: زیرساخت های مرز خسروی با تلاش شبانه روزی مسئولان دستگاههای اجرایی ، فراهم و زیرساخت های لازم در آن سوی مرز نیز آماده شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به بازدید هفته گذشته از مرزهای مهران و خسروی گفت: در مرز مهران وضعیت زیرساخت ها بهتر شده و در ملاقات مسئولان مرزبانی عراق در مرز مهران، کاستی های سال گذشته بررسی شد و امیدواریم با آمادگی های بیشتر ، مشکلات سال گذشته را در مهران نداشته باشیم.

سردار رضایی پیش بینی کرد با استفاده از تجارب سال های گذشته ، در اربعین امسال با مشکلات خاصی در تردد زائران اربعین حسینی نداشته باشیم.

 در مرزها احساس ناامنی نمی کنیم

فرمانده مرزبانی ایران در این گفت و گو با بیان اینکه در مرزها احساس ناامنی نمی کنیم چه رسد به ناامنی ، گفت: برنامه ریزی برای تردد بهتر زائران اربعین حسینی ، از 6 ماه پیش شروع شده و هم اکنون با آمادگی بیشتری به استقبال اربعین می رویم.

سردار رضایی با بیان اینکه همه تدابیر لازم برای تامین امنیت زائران اندیشیده و از این بابت هیچ گونه نگرانی نداریم افزود: با هماهنگی بین بخشی و فراهم کردن زیرساخت های در مرزهای چهارگانه کشور(خسروی ، مهران ، چذابه و شلمچه) مشکل خاصی نداریم ولی احتمال ازدحام زائران به خاطر تمرکز سفرها در روزهای آخر منتهی به اربعین وجود دارد.

وی پیش بینی کرد در اربعین امسال زائران بیشتری از کشورمان به عتبات عالیات سفر کنند.

بنا به این گزارش سردار رضایی در سفر به خوزستان ، علاوه بر بازدید از زیرساخت های مرزهای چذابه و شلمچه با مقامات مرزبانی عراق در این 2 مرز نیز گفت و گو خواهد کرد.

محور این گفت و گوها موضوع تردد قانونمند زائران اربعین حسینی خواهد بود.

پایانه چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان است.

در اربعین پارسال 430هزار زائر از مرز چذابه و 65هزار زائر از پایانه شلمچه به نجف اشرف و کربلای معلا مشرف شدند.

با اینکه 18آبان روز اربعین حسینی است ولی حرکت کاروان های اربعین حسینی از پنجم ماه صفر شروع می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار