تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۵۵۰۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نشست مدیرکل زندانها و فرمانده انتظامی خوزستان مطرح شد:
ضرورت توسعه تعامل بین ناجا و زندان برای ارتقای امنیت اجتماعی
خوزنیوز: در این نشست که در راستای توسعه تعامل بین زندانها و ناجا استان انجام پذیرفت، رضا پوستچی مدیرکل زندانهای خوزستان با بیان اینکه تامین امنیت جامعه نیازمند رعایت و تحقق همه جوانب تاثیر گذار اعم کارهای فرهنگی، آموزش عمومی، پیشگیری مبتنی بر تهدیدات و در نهایت صلابت نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان و تبهکاران است؛ گفت: هدف ما از تعامل اصولی با نیروی انتظامی و انتظار متقابل این امر، هم افزایی برای تحقق سیاست های کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری است که این مورد تاکید مقام معظم رهبری ، نظام قضایی و توسعه امنیت قضایی- اجتماعی است زیرا آمار بالای جمعیت کیفری بمعنای تحقق امنیت در جامعه نیست.

به گزارش خوزنیوز؛ مدیر کل زندانهای استان بر ضرورت کارهای پژوهشی و جرم شناسی برای مهار جرم و بزه در جامعه تاکید کرد و گفت: از نگاه ما زندان باید جای مجرمانی باشد که جز زندان راهی برای مهار و صیانت اجتماع در مقابل آنها نیست تا زندان بتواند با برنامه های تامینی و تربیتی در اصلاح مجرمان موفق عمل کند.

رضا پوستچی در خاتمه با انتقاد از این دیدگاه که انتظار در تحقق امنیت نباید صرفا متوجه پلیس ، دستگاه قضایی و زندان باشد خاطر نشان ساخت: همه دستگاه ها و مسئولین باید تلاش کنند تا جامعه از بسترهای جرم زا پاک شود و در این‌ راستا ما معتقد به توسعه تعامل بین پلیس و زندان هستیم تا بتوانیم بنوبه خود در تامین امنیت پایدار موفق عمل کنیم.

سردار عباسزاده فرمانده نیروی انتظامی خوزستان هم در این نشست با بیان اینکه پلیس با اقتدار و صلابت، از امنیت مردم در مقابل جرم و مجرم دفاع میکند گفت: به اعتقاد ما جای مجرمین جرایم غیر عمد در زندان نیست و زندان باید از افراد دارای این جرایم و جرمهای کوچک و بی اهمیت خالی شود تا ظرفیت آن صرف نگهداری جرمان و تبهکاران شود.

این مقام ارشد انتظامی استان خوزستان افزود: در حوزه جرم شناسی و تحلیل آمارها و بانک اطلاعات جرم در مناطق مختلف و شهرهای تابعه استان کارهای علمی و مهمی به انجام رسانده ایم که بواسطه آن مهار جرم و برخورد با مجرمین را هدایت می کنیم.

وی از تشدید فعالیت ها برای دستگیری سارقین و مجرمان خبر داد و گفت: برای تامین امنیت مردم در قبال مجرمان مماشات نخواهیم کرد و پلیس با اقتدار، اخلاق و صلابت از امنیت آحاد مردم دفاع خواهد کرد.

گفتنی است در ادامه این نشست راه کارهای توسعه همکاریهای دوجانبه بصورت کلی بررسی شد و تصمیماتی برای توسعه تعاملات فی مابین دو دستگاه و ارتقاء توان و کارایی یگان حفاظت زندانها اتخاذ شد.
:
:
:
آخرین اخبار