تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۵۵۰۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترجمه کتاب‌ها به زبان ناشنوایان در کتابخانه امیدیه
خوزنیوز: رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه از جمع خوانی کتابهای بریل توسط نابینایان و ترجمه آن کتابها به زبان ناشنوایان در کتابخانه شهید بهشتی خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ جمع خوانی کتابهای بریل «کمال کورسل: تنها شهید اروپایی دفاع مقدس»، «ده قصه عاشورایی» و «زنان کارآفرین» توسط ناشنوایان و ترجمه ی آن کتابها به زبان ناشنوایان به مناسبت روز جهانی نابینایان و روز جهانی ناشنوایان به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه و در کتابخانه عمومی شهید بهشتی برگزار شد.

محمدرضا شکاری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه در خصوص اجرای این مراسم گفت: كتابخانه هاي عمومي به عنوان نهادي عمومي در عرصه و فضاي عمومي جامعه ايفاي نقش مي نمايند. به همین دلیل، کتابخانه ها باید فراهم آوردن محيطی مساعد، به منظور دسترسي آسان تمامی اقشار جامعه به منابع مكتوب و مضبوط را از جمله اهداف خود بداند.

وی افزود: هدف از برگزاری این مراسم را باید پاسداشت حقوق روشندلان و ناشنوایان و گسترش و ارائه ی خدمات کتابخانه ای و اطلاعاتی کتابخانه های شهرستان به عموم اقشار جامعه، فارغ از محدودیت های جسمی دانست.

شکاری خاطرنشان کرد: یکی از اقشاری که شاید در کتابخانه های عمومی کمترین میزان خدمات و چه بسا هیچ خدمتی به آنان ارائه نشود، قشر ناشنوایان و کم شنوایان است. هر چند تعداد محدودی از کتابخانه های عمومی کشور دارای بخش نابینایان هستند، اما کتابخانه ای یافت نمیشود که سطح خدمات خود را به بخش ناشنوایان نیز گسترده باشد. به همین دلیل شایسته است تا کتابخانه های عمومی این قشر محروم جامعه را نیز در جهت خدمات دهی مدنظر قرار دهند.
:
:
:
آخرین اخبار